Tja Byte till ett annat mätarhus idag på min Volvo 850 som innehöll stora färddatorn, färddatorn samt mätare funkade fint men tripmätaren å mätarställning rör sig inte, kan det va pågrund av att dom kanske mäter på olika ställen? det funkade för ägaren innan och han har samma årsmodell. Kan man flytta över färddatorn till mitt vanliga mätarhus som fungerar ? såg att det inte var samma anslutning men någon som vet om det går å köpa något så det funkar ?
förmdoliga felet att de inte funkar som de ska är att du har satt i ett gammalt mätarhus från 91-94
de blev nå anlorlunda med dom 95 tills dom slutades göras.
har du en bil från 95 kan du ha ditt original hus bara skruva ur yttertemp mätaren och sätta i färddatorn där sen köpa och koppla in meny knappen vips så funkar de. förut satt att ditt original hus inte har mätarställningen i själva hastihestmätar tavlan som alla andra bilar har. måste va under mätaren för och funka .
Okej, men det är inte samma anslutning på den "lilla färddatorn" som på den i det andra huset tyvärr, kan man köpa nån skarv då eller hur menar du ? Mvh Lundgren
Jag är ganska säker på att det lilla kugghjulet i plast till milmätarn har pajat. Väldigt vanligt fel på dessa mätarhus. Har lagat detta ett par gånger. Borde inte vara några kompabilitetsfel om allt annat fungerar.
Okej, men det är inte samma anslutning på den "lilla färddatorn" som på den i det andra huset tyvärr, kan man köpa nån skarv då eller hur menar du ? Mvh Lundgren
nej du måste ha rätt färdator till rätt hus. så har du en 95 bil med så ska du ha en färdator från 95 o uppot har du typ en gammal glt från 91 så kan man bara plocka färddatorn från 91-94.
annars funkar de inte.
när ja kopplade färddator på 850in jag hade så så fick jag ta från en turbo 94 till min 91ans glt.
Jag är ganska säker på att det lilla kugghjulet i plast till milmätarn har pajat. Väldigt vanligt fel på dessa mätarhus. Har lagat detta ett par gånger. Borde inte vara några kompabilitetsfel om allt annat fungerar.
Du kan säkerligen ta kugghjulet från ditt gamla mätarhus. ^^ Gör det på egen risk och skyll inte på mig om något går sönder.
okeej, men enligt den gudien så skulle man lika gärna kunna flytta över hela den mätaren som sitter i mitt gamla hus så slipper jag kränga med om den har gått för mång å så vidare