Är det obalans så känns de ju. Skakar det eller låter det bara. Olika däck låter olika mycket.
"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
Det är lågprofil jag misstänker på! Det skakar ej, finns bara wrooom wrooom ljudet ni förstår kanske va ja menar! Vad göra? Byta däck med mer profil? Ska testa skifta hjul fram och bak.
Det är lågprofil jag misstänker på! Det skakar ej, finns bara wrooom wrooom ljudet ni förstår kanske va ja menar! Vad göra? Byta däck med mer profil? Ska testa skifta hjul fram och bak.
Jag har varit med om att hjullager som varit på väg att gå varit helt tysta med små originalfälgar, men med stora fälgar/däck på har dom iochmed den ökade belastningen börjat låta.
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Jag har varit med om att hjullager som varit på väg att gå varit helt tysta med små originalfälgar, men med stora fälgar/däck på har dom iochmed den ökade belastningen börjat låta.
//Brådhis
Fick samma problem på min flickväns s60 när vi bytte från 15" till 18".. började låta som faen helt plötsligt..
Det är lågprofil jag misstänker på! Det skakar ej, finns bara wrooom wrooom ljudet ni förstår kanske va ja menar! Vad göra? Byta däck med mer profil? Ska testa skifta hjul fram och bak.
Har nu skiftat hjul fram till bak och bak till fram. Låter nu bak istället. Så felet var antingen däck eller fälg. Tror att det är höger bak nu som har varit höger fram. Hur känns det om man åker med en skev fälg?
Det är däcken som låter, om du ej har rotationsriktning på däcken, skifta höger bak med vänster bak, blir det tystare så är däcken "tandade". Det kan hända när man kör med felaktig cambervinkel.
Det är däcken som låter, om du ej har rotationsriktning på däcken, skifta höger bak med vänster bak, blir det tystare så är däcken "tandade". Det kan hända när man kör med felaktig cambervinkel.
Det är rotation på däcken. Har köpt dom beggad som har suttit på en annan bil
Kan det vara så att jag har fått som kallas tå och häl slitage? Kopiera från en däckhemsida.
Tå & häl slitage... Bilfabrikanterna utvecklar löpande bättre chassi för att bilarna skall vara mer underhållande och säkra att köra. Denna utveckling har för många av dessa bilmodeller medfört att de körs med en negativ ”camber” och annan vinkel på bakhjulen för att ge bilen bra riktningsstabilitet. Detta kan i vissa fall medföra ett slitproblem som kallas ”tå och häl” slitage vilket får däcken att ”sjunga”. Tå och häl slitage kan identifieras genom att man känner en tydlig höjdskillnad mellan fram och bakkant av blocken på däckets skuldror (den yttersta kanten av mönstret). Det finns alltid en mindre höjdskillnad på 1-2 mm när däcket har rullat några tusen km. Detta är helt normalt och ger inga problem. Blir höjdskillnaden större kan däcket börja att väsnas så att det till slut blir enerverande.