3198
Sök

BMW E46, 318 -00. Felkoder vad kan detta vara?

62 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
Hejsan, tänkte kolla om någon kanske vet vad man skall göra åt dessa koder?!
https://www1.garaget.org/gallery/images/56/55250/55250-22b9629060834214e2ef211f5c5bc71b.jpg
Har släckt dom 3ggr men det tänds igen efter typ 20mil.
Det är motorkoderna som är viktiga men om nån vet vad man kan göra åt det andra får dom gärna skriva det.

Tack på förhand, Mvh Robin

645 Inlägg
2 september 2011
Det verkar väl som lambdasonden är väck om den klagar på lambdaregleringen och bränsleluftblandningen?
Mät lambdasonden och se om den reglerar som den ska...

//Marcus Saari

62 Inlägg
3 september 2011
Trådstartare
Tack för svaret. Har varit lite inne på att det borde ha med lambdasonden att göra. Men det är det att det finns tydligen 3st en vid grenröret sen en innan katten och en efter. Så jag tänkte kolla om någon kanske haft lika problem. Eller det som du sa att man kan mäta. Nu är jag helt novis där så är det något man kan göra själv eller måste jag lämna in den? Samt hur vet man vilken man skall mäta på? Eller det kanske fråmgår om man gör en mätning. Tacksam för mer svar smile
MVH

645 Inlägg
3 september 2011
Tycker det är konstigt en så modern bil inte säger vilken lambdasond som är väck, kanske är för det är så många... Men det framgår av en mätning om den är väck eller inte.
Dem ska pendla mellan typ 0,2-0,9v har jag för mig, mäts enkelt med en multimeter.

//Marcus Saari

62 Inlägg
3 september 2011
Trådstartare
Ok, tack så jätte mkt. Får hugga min elektriker kompis så får han hjälpa mig. Men mäter man bara på anslutningen då? Du får jätte gärna skriva lite ingående om du orkar. Förstår dig verkligen om du inte orkar, men det skulle uppskattas. Eller om du vet någon bra guide smile

Tack så mycket MVH Robin

645 Inlägg
3 september 2011
Dra isär kontakten, mäta mellan svarta kabeln och jord (nånstans på bilen), dem andra kablarna är bara för uppvärmningen.

//Marcus Saari

62 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
Tack för svaret. En sak till bara, behöver bilen vara igång eller räcker det att ha tändningen igång?

MVH

309 Inlägg
5 september 2011
du måste ha bilen igång, annars kommer den ej att pendla mellan värdena som den ska då den pendlar pga avgaserna

Läser och släcker felkoder. pm för info

62 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
Ganska logiskt när du säger det wink tack så mkt för svaret.

Sök