3851
Sök

Missljud och skrapande växlar ifrån låda och kardan volvo 940 turbo

59 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Tjenare bytte bakaxel igår till en detroitlocker. moterade allt rätt och så och sen när jag provkörde så skrapade 2an ibland och 3an en gång och då var det väldigt lung körning. Startar försiktigt på 1an och lägger i 2an försiktigt så är det lugnt men om jag varvar lite på 1an innan så skrapade det. När jag svänger samt frikopplar så funkar det bra det är men gaspådrag det blir konstigt, diffen är det inget fel på utan det ligger vid växellådan eller kardan. Jag har konstaterat att mitt stödlager är kasst men jag undrar om det kan vara växellådskuddarna också?. Har alldrig skrapat när jag har haft öppen diff och så. Skulle vara jättetacksam om någon känner igen detta eller vet vad det skulle kunna vara.

Tack på förhand // Skoga:cool:

9 Inlägg
12 september 2011
Allt har en naturlig förklaring, det kanske bara var en liten mus som ville lyssna på jazz.

593 Inlägg
12 september 2011
Satte du stålomspunnen slang till kopplingen sen?? annars så kommer org. gummislangen vidga sig och du får då mindre slag ute vid hävarmen på lådan= skrapar pga, att det inte frikopplar 100%.. mvh

59 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
epapower skrev:
Satte du stålomspunnen slang till kopplingen sen?? annars så kommer org. gummislangen vidga sig och du får då mindre slag ute vid hävarmen på lådan= skrapar pga, att det inte frikopplar 100%.. mvh

yepp smile har funkat kanon innan jag satte på detroitaxeln, men kan det vara att den diffar som får allt att inte spela för den öppna var det endast lite små vibbrationer ifrån stödlagret men nu är det redigt

593 Inlägg
13 september 2011
Kom ner till garaget en kväll så får vi lyssna pått, ja förstår inte riktigt va du menar här. Du har ju mitt nummer,  hörs...

59 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
epapower skrev:
Kom ner till garaget en kväll så får vi lyssna pått, ja förstår inte riktigt va du menar här. Du har ju mitt nummer,  hörs...

Tack tobbe smile slår en pling i veckan smile

593 Inlägg
13 september 2011
skoga skrev:
epapower skrev:

Tack tobbe smile slår en pling i veckan smile

Går bra big_smile

Performance meck
342 Inlägg
13 september 2011
luft i koppligen;) slangen läcker;)
Mvh

59 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
wistfors skrev:
Mvh

skulle kännt det ganska väl ifall det skulle vara så att den läckte tongue så det kan vi nog utesluta

Performance meck
342 Inlägg
14 september 2011
skoga skrev:
wistfors skrev:
Mvh

skulle kännt det ganska väl ifall det skulle vara så att den läckte tongue så det kan vi nog utesluta

jompas var precis likadan och är fortfrande ett litet hål sög inte in någon luft men nog stort för att bromsvätska skulle sippra ut när koppligen var fullt ner vilket slutade i att gaffeln gick in mer och mer och även då skrapade växlar när man växlade lugnt skickade man i dom så hann inte tryck sjunka;)
man vad vet jag jag har aldrig skruvat volvo bilar förut;)

Mvh

59 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
wistfors skrev:
skoga skrev:
wistfors skrev:
Mvh

jompas var precis likadan och är fortfrande ett litet hål sög inte in någon luft men nog stort för att bromsvätska skulle sippra ut när koppligen var fullt ner vilket slutade i att gaffeln gick in mer och mer och även då skrapade växlar när man växlade lugnt skickade man i dom så hann inte tryck sjunka;)
man vad vet jag jag har aldrig skruvat volvo bilar förut;)

Mvh

jaså men kör juh stålomspunnet tongue

Sök