2181
Sök

Inget ljud i min radio? Clarion DRB4575R

3 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
Hej!  Radio: Clarion DRB4575R

När jag körde till jobbet imorse så stannade jag på en mack, då fungerade ljudet! Men när jag sedan skulle åka därifrån! så fungerade inte ljudet längre :S men självaste radion fungerar! kanske råkat trycka på nån knapp! Men står ej mute på någon utav knapparna.  Någon som kanske vet felet? eller om detta betyder att en säkring kan ha gått!?

Mvh Strid

1 302 Inlägg
27 september 2011
Låter som det problemet jag hadde på min förra stereo,
stereon fungerade som den skulle men kom inget ljud.

Du borde kolla dina högtalar anslutningar både på stereon samt på högtalarna,
borde lösa sig då.

Jag löste själv problemet genom att jag drog ett helt nytt system samt med en helt ny stereo men det anser jag inte behövas då det borde vara så simpelt som att något jordar fel eller är glapp.

Hoppas det löser sig för dig.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
27 september 2011
Bil ??

Fabriksmonterat slutsteg ??

Provat att stänga av och starta stereon igen ??

Kontrollerat alla säkringar och kablarna bakom stereon ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

3 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
Peugeot 205 XLjunior -88

Har med min far kopplat radion själv till de gamla sladdarna med egna honor och hanar.

jo har provat att stänga av och sätta på radion.

Ska kontrollera säkringarna på lunchen!  men borde inte radion bli utan ström om säkring gått?

menar konstigt att de fungerade och 3 min sennare såfunkar dem inte? som om jag tryckt på mute.

3 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
Då jag är helt lost inom detta ämne!  vad behöver man göra om det är kortsluten högtalarutgång?

Stölle
199 Inlägg
27 september 2011
Vet att på en del apparater som har två plusmatningar, alltså +12V och ACC, så kan, om säkringen till +12V går, radion bete sig lite olika, så att en del fortsätter o funka med ljus o display men ej något ljud. Vet att min JVC är så, ljudet och usb-ingången försvinner om den matningen försvinner, tydligen för att förstärkaren i apparater går på den och display/ljus på ACC matningen. Dock är en del andra apparater så att de helt går ner om +12V försvinner för att ACC bara styr av/på på dom.

Jag anar ugglor som får kläder.

Sök