3203
Sök

Vill ha så mycket information som möjligt om volvo 850 t5

1 302 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
Hej!

Jag är sugen på att skaffa mig en Volvo 850 T5 men kan ingenting om dessa bilar och skulle därav uppskatta väldigt mycket all information jag kan om denna bil.

För och nacktdelar samt vad det finns för problem med bilen,
allt är utav intresse. smile

1 302 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
Nehe ingen som kan något på den här sidan om denna bil verkar det som konstigt nog då det är många som verkar äga denna när man söker på bilder här på garaget.

yrkeschaffis
54 Inlägg
1 587 Inlägg
27 september 2011
Nackdelen är väl att dom är satans törstiga om du är lite gasglad.. Är du mycket gasglad så lär du inte komma långt på en tank.. Däremot fördelen är att begagnade delar är lätta att hitta, lätt lagad bil, ganska skön att åka i och rolig o köra.. Minuset är väl att det är framhjulsdrift.. Sen är det en ganska trim villig bil som håller också ett bra tag efter chip o det som är basic att göra på dom..  Kan tänka mig att de flesta håller med som äger eller har ägt en 850 T5 eller liknande..

Tips: Ska du köpa en sån så jaga en som är otrimmad och i bra skick !

601 Inlägg
27 september 2011
fegge_89 skrev:
Nehe ingen som kan något på den här sidan om denna bil verkar det som konstigt nog då det är många som verkar äga denna när man söker på bilder här på garaget.

Ganska törstiga (verkar vara som lottodragning vad gäller förbrukning på dessa. vissa drar som fasen och andra inte, kan bero på handhavande fel, inte sköter grejerna rätt)
Diffen och/eller v-lådan vill till att rasa om du gillar att burna.
Trubbel med vevhusventilationen, något jag hade sett över direkt om jag köpt en 85X70
Lätt för att läcka i packbox mellan motor och låda.
Gillar att käka främre bärarmar
Brukar ha ventiltick som indikerar att en eller flera tryckare behöver bytas.
klapperstagen brukar också gilla att ge upp

Bortsett från det så är det roliga bilar med mycket körglädje!
Lätt att plocka 300 hästar ur. Finns uppsjö med trimdetaljer samt även originaldelar!
Faktiskt riktigt roig motor med härlig karaktär! smile
Köp ingen automat.. Du kommer ångra dig, den gillar inte riktigt chip och lite mycket gasning.
Senast redigerat av Pedaal (27 september 2011)

Rumpmas
3 860 Inlägg
27 september 2011
Om du provar att söka på forumet kan du nog hitta tillräckligt för att sysselsätta dig ett par dagar, men du kanske hellre vill att någon kommer hem till dig och läser högt ur ett egensammanställt kompendium om 850 t5 så att du slipper anstränga dig roll

Jag lovar, frågan har varit uppe så otroligt många gånger redan. Du har ju ändå varit registrerad så länge att du borde känna till sök-funktionen.
Senast redigerat av Andromeda (27 september 2011)

Forummoderator
26 361 Inlägg
27 september 2011

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 883 Inlägg
28 september 2011
fegge_89 skrev:

Använd sökfunktionen det finns massor av trådar om just Volvo 850 T5.

Låser härmed tråden

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök