3148
Sök

När skall man växla med en E46 M3 / en annan bil?

KHRacing
2 oktober 2011
Du glömmer att jag skrev det som ett exempel, självfallet finns det flertalet undantag. Många Hondor exempelvis :-)

Min EVO, hade all kraft runt 3500-6000varv, var aldrig lönt att dra den över 6k

87 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
dawwe: Ok, nu börjar jag förstå. Tackar återigen

KHRacing: Det du säger bör man väll bara göra om man har en sportig bil som en M3:a. Jag menar det är ju ingenting man skall göra med en Ctiroën C5 (sitt o träng)..

Brains: Jag växlar precis som du gör smile

Men ni har bra diskussioner, fortsätt med att skriva flera inlägg så man blir mer kunnig smile

http://tyskbilimport.se - importera bil från tyskland

Rejsa ?
2 959 Inlägg
4 oktober 2011
KHRacing skrev:
Brains skrev:
Vart max vridet spelar väl ändå ingen roll?
Jag har maxvrid 2000 varv under max hk....

Man växlar när hästkrafterna börjar att dala.

Jag anser annorlunda - tur att det är ett diskussionsforum då. smile

Vridmomentet accelererar inte bilen, det gör hästkrafterna.

Autotech

429 Inlägg
4 oktober 2011
Busgrabb skrev:
KHRacing skrev:
Brains skrev:
Vart max vridet spelar väl ändå ingen roll?
Jag har maxvrid 2000 varv under max hk....

Man växlar när hästkrafterna börjar att dala.

Som är en biprodukt av vridmoment ja? du kan ALDRIG räkna ut hästkrafter om du känner till vridet, så om man ska se på ett annat vis så är ju hästkrafter bara ett "påhitt" finns, men ändå inte wink

Ubåtsingenjör
7 327 Inlägg
5 oktober 2011
haha vilken rolig tråd !! du gjorde min kväll TS smile tackar  grymt mycket för det !!

man växlar när bilen inte har mer att ge, dvs skiter du i varv räknaren effekt kurvor och annat och kör på lite känsla

Rejsa ?
2 959 Inlägg
5 oktober 2011
CHEEVA skrev:
haha vilken rolig tråd !! du gjorde min kväll TS smile tackar  grymt mycket för det !!

man växlar när bilen inte har mer att ge, dvs skiter du i varv räknaren effekt kurvor och annat och kör på lite känsla

Det heter växelmätare, inte varvräknare roll
Senast redigerat av Busgrabb (5 oktober 2011)

Autotech

Ubåtsingenjör
7 327 Inlägg
5 oktober 2011
Busgrabb skrev:
CHEEVA skrev:

jo det har du rätt i glömde de haha smile

7 276 Inlägg
5 oktober 2011
Swemil93 skrev:
Busgrabb skrev:
KHRacing skrev:

Som är en biprodukt av vridmoment ja? du kan ALDRIG räkna ut hästkrafter om du känner till vridet, så om man ska se på ett annat vis så är ju hästkrafter bara ett "påhitt" finns, men ändå inte wink

Man kan väl säga att hästkrafter är en förenkling utav vrid och varv tillsammans.
T ex istället för att säga att man har X vrid vid Y varv så säger man att man har Z hästar wink

Vrid i samarbete med varvtal flyttar bilar, vilket innebär enkelt sagt att hästarna flyttar bilen.
Man flyttar ju bilen betydligt fortare med 500nm vid 5000 varv än vid 500 varv.

Tänker vi likadant? cool

429 Inlägg
6 oktober 2011
Brains skrev:
Swemil93 skrev:
Busgrabb skrev:

Man kan väl säga att hästkrafter är en förenkling utav vrid och varv tillsammans.
T ex istället för att säga att man har X vrid vid Y varv så säger man att man har Z hästar wink

Vrid i samarbete med varvtal flyttar bilar, vilket innebär enkelt sagt att hästarna flyttar bilen.
Man flyttar ju bilen betydligt fortare med 500nm vid 5000 varv än vid 500 varv.

Tänker vi likadant? cool

Vi tänker exakt likadant! big_smile förstod ju vad du menade men ville bara peta lite för ovanlighetens skull tongue

87 Inlägg
6 oktober 2011
Trådstartare
Busgrabb skrev:
CHEEVA skrev:

Haha tack där Busgrabb! CHEEVA du fick precis smaka på din egen medicin.

Ubåtsingenjör
7 327 Inlägg
7 oktober 2011
bamw skrev:
Busgrabb skrev:
CHEEVA skrev:

om du läser igen så ser du att det inte var jag som skrev växelmätaren utan att det var TS som frekvent skrev det i sina inlägg

87 Inlägg
7 oktober 2011
Trådstartare
CHEEVA skrev:
bamw skrev:
Busgrabb skrev:

om du läser igen så ser du att det inte var jag som skrev växelmätaren utan att det var TS som frekvent skrev det i sina inlägg

Det är jag som är TS roll

Sök