3393
Sök

Köpråd Volvo 740 GLT 16V För och nackdelar?

54 Inlägg
4 oktober 2011
#21
synd bara att nästan alla 16v är lika slöa som en 8v...
16v är inte så billiga heller för den delen, hade nästan satsat på en 740/745 940/945 turbo som är oftast samma prisklass,


6 Inlägg
4 oktober 2011
#22
Läste någongång att det ska vara "sport-chassi" på GLT och Turbo bilarna, och upplever att min har bättre väghållning än andra 740is jag kört... men kan bero på mycket, gamla bilar

Tycker att väghållning som en baklastaren är ett påstående som inte alls kan påstås som en stor lögn big_smile


322 Inlägg
5 oktober 2011
#23
SaaBAndreas skrev:
Läste någongång att det ska vara "sport-chassi" på GLT och Turbo bilarna, och upplever att min har bättre väghållning än andra 740is jag kört... men kan bero på mycket, gamla bilar

Tycker att väghållning som en baklastaren är ett påstående som inte alls kan påstås som en stor lögn big_smile

ingen bryr sig om ditt svar ändå för du är saab ägare:)

1 215 Inlägg
5 oktober 2011
#24
b234f är väl tänkt som en marinmotor. Därför har den balansaxlar för man vill inte ha så mycke vibrationer i en båt.

Rätta mig om jag har fel.

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

6 Inlägg
7 oktober 2011
#25
driftking199 skrev:
SaaBAndreas skrev:
Läste någongång att det ska vara "sport-chassi" på GLT och Turbo bilarna, och upplever att min har bättre väghållning än andra 740is jag kört... men kan bero på mycket, gamla bilar

Tycker att väghållning som en baklastaren är ett påstående som inte alls kan påstås som en stor lögn big_smile

ingen bryr sig om ditt svar ändå för du är saab ägare:)

hur kommer de sig att du svarade då?big_smile

då bryr jag mig inte heller om ditt svar för du e ju volvo ägare


huh?
10 427 Inlägg
7 oktober 2011
#26
Ison skrev:
synd bara att nästan alla 16v är lika slöa som en 8v..

HAHA!



Försök hänga på den där med en vanlig B230F-sugis wink

Jämför med denna:
http://www.garaget.org/video/64649
Senast redigerat av steifan (7 oktober 2011)


Handledare
1 481 Inlägg
7 oktober 2011
#27
Grabbens 740 GLT 16V gjorde 220 på slät väg. Den där var slö.....

(Ja det är stooor skillnad mot en 116hk.)
Senast redigerat av saab_sonett (7 oktober 2011)


huh?
10 427 Inlägg
7 oktober 2011
#28
saab_sonett skrev:
Grabbens 740 GLT 16V gjorde 220 på slät väg. Den där var slö.....

Haha vilka fantasier smile Kollat felvisning på hastighetsmätaren?
Angiven toppfart är 198km/h på plan väg. Har kört c:a 210km/h i nedförsbacke
med min när jag lyckades hålla en Mazda 6 2,3S från att köra om (den har en angiven toppfart på 214km/h).


Handledare
1 481 Inlägg
7 oktober 2011
#29
Mätaren visade på 230+. Nja fantasi? Den gick rätt bra med lite högre bränsletryck och öppnare avgassystem.


The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
7 oktober 2011
#30
saab_sonett skrev:
Mätaren visade på 230+. Nja fantasi? Den gick rätt bra med lite högre bränsletryck och öppnare avgassystem.

Man jämnför alltid original! allt annat är orelevant. det är ungefär som att säga att om du bygger om en 16v till turbo så gör den 250km/h ganska orelevant tongue

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Handledare
1 481 Inlägg
7 oktober 2011
#31
AcesHigh666 skrev:
saab_sonett skrev:
Mätaren visade på 230+. Nja fantasi? Den gick rätt bra med lite högre bränsletryck och öppnare avgassystem.

Man jämnför alltid original! allt annat är orelevant. det är ungefär som att säga att om du bygger om en 16v till turbo så gör den 250km/h ganska orelevant tongue

Nja. högre tryck ordnades med en slangklämma på returledningen, inte så avancerat.....
Och 2.5" har väl varenda 740:i......



Sök