Jadu, det blir ju som en hel del meck med det med tanke på att du har stående pedaler på en PV och hängande på en Amazon. Skall det vara någon idé med det egentligen, så skulle det ju vara att ta huvudcylinderarrangemanget från en Amazon 69-70 eftersom du då får tvåkretssystem och vakuumservo...men skall du ha hängande pedaler så är det bästa alternativet förmodligen att använda ett pedalställ från Mercedes "kompaktmodell" (W114/115 1968-76) då dessa har samma lutning på torpedväggen som PV och ett smidigt alufäste som sitter med fyra bult i torpeden...dessutom funkar kopplingscylindern på Merca ihop med Amazonens slavcylinder som bultar rätt på original kopplingskåpa.
Allt är ju en fråga om hur mycket eller lite du vill bygga om och vad du har för syfte med bilen. Med hängande pedaler kommer en del andra problem som t.ex. att tändspolen inte får plats där den sitter original (vilken sitter ihop med tändningslåset, kräver därför byte till ett universal tändningslås...)
Själv kör jag ett MB Kompakt pedalställ, servo och huvudcylinder från 140 (ska vara samma servo som på senare Amazoner, huvudcyl = mer osäker då 140 har skivor bak?) med kortad strut och adapterplatta mot MB pedalställ, 140 framvagn och 240 bakaxel....
Absolut enklast om du bara vill ha bättre bromsar är som sagt - Amazonskivor fram.