3111
Sök

Vad gäller vid försäkringsärende orsakat av annan part ?

72 Inlägg
12 oktober 2011
Trådstartare
Hej, för 2 månader sedan blev min bil påkörd av en tjej när den stod parkerad. Hon tröck in dörren och sidan samt repade rutan som var nere i dörren. Sen rök listen och sidokjolen. Vad gäller nu vad kan jag kräva ? för min försäkringombudsman på firman säger att han avråder från att lacka om sidan osv efter jobbet pga att det kommer slå sig ? kan jag kräva omlack av hela bilen ? För han hävdar att dem inte kan få en liknande färg och kommer köra med nån vanlig svart för att få färg på delarna dem sätter dit. Det låter ju inte speciellt lovande då bilen var i fint skick innan för att vara några år. Någon som har erfarenhet av detta och vet vad som är rätt att kräva ?
Senast redigerat av Magg0t (12 oktober 2011)

27 Inlägg
12 oktober 2011
Hennes försäkringsbolag kommer bara gå in o betala en ny dörr och sidan lister o sidokjol tyvärr så får du INGEN omlack av hela bilen och en ny sido ruta om den ser för jävlig ut....Jag blev påkörd i vintras förra året han tog hela min högersida så jag fick ny skärm dörrar o reparerad sida bak så dom lacka BARA högersidan
Senast redigerat av Minx (12 oktober 2011)

7 274 Inlägg
12 oktober 2011
Du får vara bestämd med att dom delarna som behöver lackas ska lackas av någon duktig.
Då kommer du ha svårt att se skillnad.

grön aktivist
846 Inlägg
12 oktober 2011
Jag hade en parkeringsskada på min 9000, lackföretaget gjorde ett SKIT-jobb och det syntes väldigt tydligt att den nyare lacken var LJUSARE yikes.
Efter mycket tjat så fick jag iallafall till att dom lackade hela sidan...
Så stå på dig och hävda att det ser förjävligt ut om det ser förjävligt ut.

Angående att dom inte kan få en liknande färg : det är självklart att dom kommer kunna få en liknande färg.
Gäller som sagt bara att det ska vara en bra lackerare smile.

72 Inlägg
13 oktober 2011
Trådstartare
Ska ringa idag och försöka få tag på trygg hansa, känns så meningslöst att sitta i 3e hand och tjata

Sök