Ja då var det dags för det andra punkterna jag fick underkänt på besiktingen förra veckan, nämligen att mitt högra halvljus. Inställningen var för låg.
Det har kanske inte har riktigt med fordonsel att att göra men jag behöver iallfall hitta på något så att strålkasteren justeras så det lyser rätt.
Besiktingsmannen provade att skruva på dne där skruven men det var fortfarande för lågt. Antadligen är det från min krock jag hade i vintras.
Men nu till frågorna. Tror ni det duger att bara försöka rikta upp hela kåpan? För den har väl antadligen tryckts in lite i underkant och därför lyser neråt.
Samt hur vet man hur mycket man ska rikta upp den? Finns det något enkelt knep att använda? Har inte tillgång till sån där tavla med glas som dom har på besiktningen
Bilprovningen skiter mest i vilket hur du gör för att få ljusbilden rätt. sålänge som du inte har några utstickande föremål eller så.
jag skall själv bända o dra i min strålkastareinfästning för justering efter en krock i vintras :-) tänkte ta en långt rör i typ 20mm diameter & sätta under hela lampans plåtinfästning & vicka/dra litte
Bilprovningen skiter mest i vilket hur du gör för att få ljusbilden rätt. sålänge som du inte har några utstickande föremål eller så.
jag skall själv bända o dra i min strålkastareinfästning för justering efter en krock i vintras :-) tänkte ta en långt rör i typ 20mm diameter & sätta under hela lampans plåtinfästning & vicka/dra litte
Va bra! Jo jag hade tänkt lägga nånting bakom men hur vet man hur mycket man ska rikta upp den? Vill juu inte bara chansa och besikta om den igen..
Hört att man kan ställa bilen på en visst avstånd från en vägg och då ska ljuset va på en viss höjd?
Fick likadant på min gamla 850 efter en smäll. Då var det så att reflektorn hade lossnat från justerskruven. Bara att trycka fast igen. Om fästramen blivit sne är det bara att ta bort lyset och rikta.
"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
Är det inte så att den är ställd i högsta läget nu och går att ställa neråt ? isf är det ju bara ställa in den neråt om den skulle bli för högt ställd.
Har gjort något liknande tog några brickor och la mellan bilen och lampan på nederkanten och den rullade igenom.