3756
Sök

Får inte bilen sålt, orsak till varför? länk finns.

Of World
3 372 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
twin_cam skrev:
Som sagt, sättet annonsen är skriven på och bilderna talar emot den.

Skippa allt oväsentligt skit, skriv om bilen vad som är bra/dåligt (Alltid bra att ha med något dåligt, så man slipper förbannade köpare)
Att det fångar blickar på stan, fick kommentarer om skicket på bilprovningen m.m är helt ointressant i annonsen, att den är nybesiktigad U.A är bra att ha med dock.

Sen "Finns massor att skriva,men som dom flesta vet, så är ju Mercedes bilar kända för kvalité och den grymma körkänslan dom har! De vill säga,åk som en kung!"
Det enda W210 modellen är känd för hos vanligt folk är att den rostar som en 70-tals opel, och mercedes är inte kända för körkäslan, men väl för komforten, vilket de allra flesta spekulanter vet.

Bättre hade vart att skriva att bilen är ovanligt bra i karossen (om den nu är det)

snabba ryck helt rätt! blev klumpigt skrivit , och de som fan! men, andra gången jag säljer bil själv så blev sådär smått konstigt tongue de med att dom har bra körkänsla osv det läste jag på nån tidning haha.. ! bilen i sig är i mycket bra skick utvändigt, då menar jag om rost alltså! väldigt ovanligt ja! får höra det ofta.. tongue

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Of World
3 372 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
Aero T16 skrev:
Dålig text i annonsen. Mycket onödig text som bara skrämmer bort köpare, skriv fakta om bilen istället för att försöka övertyga om att det är världens bästa bil.

Är den rostfri så skriv det.

Yes! tongue får väl ta och ändra, eller behålla bilen fram till sommaren istället, är faktiskt rätt nöjd med den ... men sugen på nytt! Haha tongue

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Of World
3 372 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
TurboBear skrev:
Texten är ingen höjdare som många påpekat. Importbil drar jag mig alltid för och misstänker att många andra tänker likadant, säger inte att det är så.
Sedan blir jag väldigt tveksam när jag ser en importerad bil som är såpass gammal och enbart har 17 000mil på mätaren.
Med rätt pris och mycket tålamod så går det att sälja det mesta.

det med import har fått mig och tänka lite med.. men tittar man noga på bilen osv och ser inga fel ellernågot liknande så borde det väl gå tycker jag tongue

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

1 489 Inlägg
31 oktober 2011
opel_vectra_gts skrev:
Erick skrev:
Annonstexten ger iallafall mej vibbar att "Jag är en ung kille som ska sälja min goa sladd märscha som jag åkt på häng med med polarna på helgerna". Det lyser igenom väääldigt tydligt att det inte är Göran 47 år som säljer bilen om man säger så. Jag hade inte ringt på din bil pga sättet annonsen är skriven på.

där ser man! tänkte inte på det heller tongue

får väl skriva gubbaktigt på nåt sätt big_smile

Ett tips är och ändra annonstexten, du behöver inte skriva saker som t.ex att besiktningen berömde bilen det är sak samma för tillfället. Tänk på och använda punkt och stor bokstav rätt, faktiskt så gör det en hel del skillnad när man läser annonser.

En sak till, slopa utropstecken i varannan/varenda mening. Ett utropstecken står för just utrop och ska endast användas när något viktigt ska framträdas

Mvh Marcus

• Även den starka måste ta i när han skiter

24 Inlägg
31 oktober 2011
http://www.blocket.se/varmland/Mercedes … =7&w=3

Mycket mer än sådär behöver du inte skriva. Ta ett gäng bra foton.

En liten undran, varför skilljer det i motoreffekt på dessa enligt mig identiska bilar? Är ingen mercedeskännare därav frågan.

Patrick0209
1 november 2011
Fel 1 . anningen för högt pris på en importerad
Fel 2. bättre bilder på inredningen skulle inte skada.

Enligt Bilpriser.se så ska man bara betala 37 000 - 44 200 kr om man köper din bil med dom miltalen som bilen har. Detta priset gäller vi köp av privatperson

så ditt pris är fel så du måste sänka priset med ungefär 10,000 kr om du vill få sålt bilen

1 171 Inlägg
1 november 2011
Bättre bilder där man ser mycket utav lacken på alla sidor med reflektioner i och utan konstigheter som nervevade rutor, dörrar som står halvöppna osv. En bild på hela indredningen fram med sitsar är bra också. Inte sudda regnummer.

Mindre text med endast fakta i. Inget talspråk. Rakt på sak och seriöst är bäst. Inte rada upp saker som är bytt, antyder att man är trött på att lägga ut pengar på reparationer av bilen. Räcker med att bilen är i bra skick som den är just nu.

Import påverkar, bra isådana fall att skriva ifall man har servicedokumentation. Sedan är det bara att ha is i magen och vänta på att rätt köpare hör av sig.

Exempel:
...

Fint skick. Mycket skön bil att köra och åka i! Servad regelbundet, dokumentation finns.

Besiktigad 2011-10-11 utan anmärkning.

17234mil

Två-zons ACC/Klimatanläggning
ESP/antispinn
Farthållare
Stora färddatorn
Multifunktionsratt
Elhissar fram och bak
Eltaklucka med solskydd
Kyla & värme i armstödet
6-växlad
Dragkrok
Nya sommardäck inköpta i juni
Bra vinterdäck (en säsong)

Reg-nummer: TDR316

Bara att ringa eller maila för mer info.

Pris går att diskutera efter att du tittat på bilen.

Ev. byte mot någon mindre bil, t.ex. Opel Vectra eller Astra. Kom gärna med förslag per mejl.

Mvh Hampus M

...

Of World
3 372 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
TurboBear skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Mercedes_benz_E_200_Kompressor_36982432.htm?ca=7&w=3

Mycket mer än sådär behöver du inte skriva. Ta ett gäng bra foton.

En liten undran, varför skilljer det i motoreffekt på dessa enligt mig identiska bilar? Är ingen mercedeskännare därav frågan.

import, tydligen olika i vissa länder. har faktiskt inget bättre svar på det! har bara hört att det kan vara så, är inte heller sådär mercedeskännare tongue

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Rumpmas
3 860 Inlägg
1 november 2011
opel_vectra_gts skrev:
ja som sagt, får inte bilen såld.. såvitt jag vet så är allt grönt!

här är annonsen..

http://www.blocket.se/varmland/Mercedes … =7&w=1

första gången jag lägger ut den!

påpeka alla fel som skulle kunna göra att du skulle undvika den gärna tongue

1. Jag är inte din kompis. Skriv därför inte annonsen som om du skriver ett mail till en polare. Man får Rally-kalle och bilskutt-vibbar av sådant språk. Använd korrekt svenska, korrekt format och korrekt disposition. Man litar inte på någon som skriver så slarvigt i en annons.

2. Skriv inget om kommentarer du fått om bilen. Lämna bara saklig information. Bilder och bilen i sig självt ska tala för sig själva.

3. Skriv ut ditt fulla namn. Det gör mycket för tilliten.

4. Visst är HDR-bilden fin, men vad ser man egentligen av bilen tycker du? Ta fler bilder, och bättre bilder. De ska visa bilens skick i helhet så tydligt som möjligt, inte vara några poster-bilder.

5. Är det så illa att knappt någon hör av sig annat än för att lägga skambud så bör du nog prova att sänka priset 5-10k.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
1 november 2011
Värdelös text, värdelösa bilder och ett skyhögt pris. Kort och gott
Senast redigerat av azid (1 november 2011)

2slow

210 Inlägg
1 november 2011
Får känslan när jag läser annonsen att den som säljer bilen vekar hurtfrisk och glad och varför det? Har han något att dölja? Första bilden gör också att jag skulle bläddra vidare på blocket. Har man inte vett att ta ordentliga bilder så är jag inte intresserad när det gäller de pengarna.

Skillnaden är en bil för 5000 kr. Att annonsören inte lägger ner mycket jobb på bilder då kan jag förstå. Säljs inte bilen så kör han väl den till skroten typ...

Sen kan ju en bild på ett turboinsugningsrör göra susen om rätt person läser annonsen. En i övrigt upprostad Saab 900 ltt sålde jag lätt trots att jag i annonsen var synnerligen ärlig om skicket på bilen. De som kom och tittade pratade bara turbo och sken som solar när de kom tillbaka efter en provtur!
Senast redigerat av Bosse-buss (1 november 2011)

Of World
3 372 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Andromeda skrev:
opel_vectra_gts skrev:
ja som sagt, får inte bilen såld.. såvitt jag vet så är allt grönt!

här är annonsen..

http://www.blocket.se/varmland/Mercedes … =7&w=1

första gången jag lägger ut den!

påpeka alla fel som skulle kunna göra att du skulle undvika den gärna tongue

1. Jag är inte din kompis. Skriv därför inte annonsen som om du skriver ett mail till en polare. Man får Rally-kalle och bilskutt-vibbar av sådant språk. Använd korrekt svenska, korrekt format och korrekt disposition. Man litar inte på någon som skriver så slarvigt i en annons.

2. Skriv inget om kommentarer du fått om bilen. Lämna bara saklig information. Bilder och bilen i sig självt ska tala för sig själva.

3. Skriv ut ditt fulla namn. Det gör mycket för tilliten.

4. Visst är HDR-bilden fin, men vad ser man egentligen av bilen tycker du? Ta fler bilder, och bättre bilder. De ska visa bilens skick i helhet så tydligt som möjligt, inte vara några poster-bilder.

5. Är det så illa att knappt någon hör av sig annat än för att lägga skambud så bör du nog prova att sänka priset 5-10k.

Jävlar vad mycket man inte tänker på när man lägger ut annons .. dags och börja tänka lite och inte skriva annons text på 3-5 min hehe tongue  ja den HDR bilden förstör det mesta! men som sagt hade inga bilder, jag kunde ta från någon annan men ville helst ta på min egna bil. får bli att ändra en del där!

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Of World
3 372 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Bosse-buss skrev:
Får känslan när jag läser annonsen att den som säljer bilen vekar hurtfrisk och glad och varför det? Har han något att dölja? Första bilden gör också att jag skulle bläddra vidare på blocket. Har man inte vett att ta ordentliga bilder så är jag inte intresserad när det gäller de pengarna.

Skillnaden är en bil för 5000 kr. Att annonsören inte lägger ner mycket jobb på bilder då kan jag förstå. Säljs inte bilen så kör han väl den till skroten typ...

Sen kan ju en bild på ett turboinsugningsrör göra susen om rätt person läser annonsen. En i övrigt upprostad Saab 900 ltt sålde jag lätt trots att jag i annonsen var synnerligen ärlig om skicket på bilen. De som kom och tittade pratade bara turbo och sken som solar när de kom tillbaka efter en provtur!

som jag sa tidigare, hade inga bilder, förstår definitivt vad ni menar! får ta och fixa några riktiga bilder utan HDR effekten ..mer tydliga bilder helt enkelt!

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

75 Inlägg
1 november 2011
Vill man ha lite mer fart på det och kan prata för sig så är mindre text bättre då fler ringer och man kan snacka med dom istället och det blir mer kontakt med "kunden"

Men samtidigt så blir det ju fler oseriösa som vill ha bilen för halva priset
Senast redigerat av Nello (1 november 2011)

511 Inlägg
1 november 2011
Det var ju en annorlunda frågeställning tycker jag men intressant..smile....min erfarenhet är att själva annonsens utförande inte är särskilt avgörande för om man får bilen såld eller inte. För min egen del är jag inte intresserad av att man rabblar alla tillbehör som är mer eller mindre standard i nya bilar.

Sedan ska man väl som någon sagt här innan inte formulera annonsen som ett mejl till en kompis. Kort och koncist fångar mitt intresse, mil,pris, färg,typ av vxl-låda och motor, liten kort beskriv av utrust, bes o skatt, sommar o vinterhjul därefter måste jag ju kika på bilen med egna ögon.

Vad det gäller bilder så spelar det knappast någon större roll vad det gäller antalet, har du en kvalitativt bra bild så räcker det för att få en uppfattning om bilen när du läser annonsen, vill man gå vidare så vill jag som köpare kanske ha några fler som då kan mejlas och i synnerhet om jag ska åka en bit för att kika.

Det som avgör är vad man har att sälja och till vilket pris, tillgång och efterfrågan är marknandens styrande faktorer. Alla vill alla ha så mycket valuta det går för pengarna, även om man själv har en bil som man uppskattar så kan den vara iskall för andra.

Lättast sättet att få en uppfattning om hur min bil eller annan produkt uppfattas är att kolla t.ex blocket, jämför prisläge med din egen, kolla på annonserna hur många det finns och hur länge de har legat ute, kanske är det så att denna typ av bil är iskall just nu? detta kan förändras framåt våren t.ex

Lycka till

My car Brings Me Women

Sök