Det var ju en annorlunda frågeställning tycker jag men intressant..
![smile](img/smilies/smile.png)
....min erfarenhet är att själva annonsens utförande inte är särskilt avgörande för om man får bilen såld eller inte. För min egen del är jag inte intresserad av att man rabblar alla tillbehör som är mer eller mindre standard i nya bilar.
Sedan ska man väl som någon sagt här innan inte formulera annonsen som ett mejl till en kompis. Kort och koncist fångar mitt intresse, mil,pris, färg,typ av vxl-låda och motor, liten kort beskriv av utrust, bes o skatt, sommar o vinterhjul därefter måste jag ju kika på bilen med egna ögon.
Vad det gäller bilder så spelar det knappast någon större roll vad det gäller antalet, har du en kvalitativt bra bild så räcker det för att få en uppfattning om bilen när du läser annonsen, vill man gå vidare så vill jag som köpare kanske ha några fler som då kan mejlas och i synnerhet om jag ska åka en bit för att kika.
Det som avgör är vad man har att sälja och till vilket pris, tillgång och efterfrågan är marknandens styrande faktorer. Alla vill alla ha så mycket valuta det går för pengarna, även om man själv har en bil som man uppskattar så kan den vara iskall för andra.
Lättast sättet att få en uppfattning om hur min bil eller annan produkt uppfattas är att kolla t.ex blocket, jämför prisläge med din egen, kolla på annonserna hur många det finns och hur länge de har legat ute, kanske är det så att denna typ av bil är iskall just nu? detta kan förändras framåt våren t.ex
Lycka till