3744
Sök

Tagen av hastighetekamera söker svar på fråger

187 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
tjena ja blev tagen  av en hastighetskamera som satt i en piket ut med en landsväg där de var 80 men ja körde lite under 120 och undrar hur mycket dom drar av på hastigheten osv tacksam för allasvar

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
11 november 2011
Det får du nog reda på.

187 Inlägg
12 november 2011
Trådstartare
ja de får ja väl

Muttley
12 november 2011
Max 3 km/h drar de av om de känner för det.  Känns som de är kört va ?

187 Inlägg
12 november 2011
Trådstartare
ja de känns lite så...kan klara mej de är ju 35km\h man kan köra för fort på 80väg så hoppas på att dom dra av eller ta hänsyn till att ja inte har något sedan innan och platsen de var=mitt ute i skogen

99 Inlägg
12 november 2011
jag tror att dom drar av 5 km/h men är inte riktigt säker smile

Muttley
12 november 2011
rekord61 skrev:
ja de känns lite så...kan klara mej de är ju 35km\h man kan köra för fort på 80väg så hoppas på att dom dra av eller ta hänsyn till att ja inte har något sedan innan och platsen de var=mitt ute i skogen

Var har du fått 35 för fort ?. Länka till lagen.
30 km/h för fort är de som gäller sen ryker körkortet. De tar aldrig hänsyn till om du kört för fort mitt ute i skogen för varför skulle de annars ställa en mobil kamera där ute ?

187 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
fråga trafik polisen vad som gäller dom borde väl veta

Muttley
13 november 2011
Du är körd på vägar över 30 km/h.
gränsen går på 31 som folk vill säga, 35 har aldrig funnits och kommer troligen aldrig att finnas.
På 30 vägar är gränsen på 20/km/h .   

Har de ändrats vill jag se infon.

1 468 Inlägg
13 november 2011
Varför så bråttom?
Billigare o gå upp lite tidigare som ett alternativ wink

Skicka upp massa info om detta när boten har kommit för att visa andra o kanske dom "lite yngre" förare som är tunga på högerfoten att det inte alltid lönar sig att åka fort.

Hoppas du kommer billigt undan med lite böter och inte får betala med körkortet smile.

Lycka till smile

187 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
ja kollade hastigheten med 3 olika gpser idag å mätaren i bilen gick ca 12km\h fel men jag lägger upp vad påföljderna bli å hur fort de gick mer exakt när ja får hem  de om ja får de för de är ju bara 1 av 3 som bötfälls som ja ha förståt de....

6 654 Inlägg
14 november 2011
Ska bara vara glad är mätaren på bilen pekar fel, annars blir det garanterat att man åker dit vid fortkörning

De/Dem

45 Inlägg
14 november 2011
neka tills dom tröttnar på dig

Seg bôvel
322 Inlägg
14 november 2011
wolfrace skrev:
neka tills dom tröttnar på dig

Svårt att neka när bildbevis finns.

rekord61 skrev:
ja kollade hastigheten med 3 olika gpser idag å mätaren i bilen gick ca 12km\h fel men jag lägger upp vad påföljderna bli å hur fort de gick mer exakt när ja får hem  de om ja får de för de är ju bara 1 av 3 som bötfälls som ja ha förståt de....

Vid stationära kameror ja.
Är kameran placerad i en piketbuss/släp så är den ju ditflyttad bara för stunden, och då är risken överhängande att kameran är påslagen. Tyvärr.
Jag kör en gång varje vecka på en sträcka med kameror, givetvis med solskyddet nedfällt. Fått brev hem tre gånger av ca 40 körningar med förfrågan om vem som körde. Blixtrat har det gjort ett fåtal fler gånger, dock utan brev hem.
Min mamma körde för något år sedan förbi en kamera monterad i en folkabuss, och ett tag senare kom en trevlig böteslapp på posten.

Så jag tror att dina chanser tyvärr inte är alltför stora, så länge du inte hade keps/Kalle Anka-mask på dig när du passerade kameran. Alternativt oläsbar regskylt.

187 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
bilen va så gott som nytvättad så regskylten syntes väl men tejen körde bakom  mej å undra varför a körde så sakta då gick min mätare fel gämfört med hennes bil med och hon har en sprillans ny så lappen räknar a me att behålla iallafall men böret får ja väl ochså räkna med

711 Inlägg
15 november 2011
rekord61 skrev:
bilen va så gott som nytvättad så regskylten syntes väl men tejen körde bakom  mej å undra varför a körde så sakta då gick min mätare fel gämfört med hennes bil med och hon har en sprillans ny så lappen räknar a me att behålla iallafall men böret får ja väl ochså räkna med

Dom lär ju knappast ta hänsyn till att bilen din visar 12km/h för lite.
Drar dom av 3km/h även med kameran? Har för mig att det bara är med lasern dom gör så.

Du får hålla tummarna för att du får behålla kortet,jag låg själv för en massa år sen på typ 34-35km/h
över gällande hastighet och vart av med kortet 2månader.

Sök