3891
Sök

Mercedes 190E 2,0 bosch sorut dör under färd

385 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
TJÄÄÄÄNARE!
SOM SAGT BILEN DÖR UNDER FÄRD, HELT PLÖTSLIGT OCH ENA GÅNGEN SÅ HOPPAR DEN IGÅNG OCH GÅR HELA VÄGEN, ALLTSÅ MAN SLIPPER STÅ OCH VÄNTA OCH TUGGA START! DET HAR ÄVEN VARIT EN VECKA, MÅNGA MIL MELLAN GÅNGERNA... VET ATT MIN VOLVO 740 VAR EXAKT LIKADAN NÄR BRÄNSLRELÄET HADE GETT UPP!! MEN PÅ DENNA SÅ FÖRSTÅR JAG JU INTE MÖE NÄR JAG KOLLAR, ENLIGT VA JAG KAN FÖRSTÅ FÖR DÄR ÄR BARA ETT RELÄ OCH DET ÄR NÅGOT HUVUDRELÄ TILL MOTOR STRYRNING?!?! KAN HAN BETE SIG SÅ NÄR DET GETT UPP?! ELLER VA SKA JAG BÖRJA FELSÖKA PÅ EN STACKARS MERCEDES?!!? SNABBA SVAR TACK cool

MVH CARLSSON

börn i varje hörn är fett rätt;)

3 Inlägg
15 november 2011
Mercedes har väl ngn styrbox för sina bränslesystem ? kom ihåg att pappa fick byta på sin utav samma problem som din wink

385 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ fuck no inte byta ngt sånt... haha

2 624 Inlägg
15 november 2011
Är nog bränslepumpsreläet. vanligt fel på 190orna! sitter bakom en kåpa bakom batteriet. smile

385 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
martinn skrev:
Är nog bränslepumpsreläet. vanligt fel på 190orna! sitter bakom en kåpa bakom batteriet. smile

fan va gytt... får kolla detta direkt smile) men bakom batteriet?! måste ha missat detta trots jag varit mkt under huvet på liket smile)

2 624 Inlägg
15 november 2011
Ja bakom batteriet. du måste ta bort en plastkåpa för att se reläet. är inte bara ett relä som sitter där heller smile

http://image.fbt.se/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/23/bil/lgnr/674058_1.jpg&width=&height=

http://image.fbt.se/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/23/bil/lgnr/674058_2.jpg&width=&height=

så ser det ut. smile

385 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
tack som faen du smile) vet du va de kostar och fall man kan köpa det på feltema elelr mekonomen?! tongue

2 624 Inlägg
15 november 2011
Lugnt! smile Kostar ~4-500kr beg och köpa på typ bildelsbasen osv.. måste vara ett från merca så funkar inte med vad som helst! smile
Senast redigerat av martinn (15 november 2011)

2 624 Inlägg
15 november 2011
Det du kan göra om du är snååål e att du byglar 2 punkter på reläet. drar en kabel in med en switch i kupén och styr reläet med. smile

385 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
är ju träligt dyrt till MB allt och detta är ju vinterbil så är ju rätt snål tongue haha tack för tipse det kanske man skulle gö!? hehe wink

2 624 Inlägg
15 november 2011
Jo mercedes är inte nån billig bil direkt. wink ja bygla reläet funkar. jag har ett reservrelä som ligger bredvid det andra. och det är byglat så styr jag det med en switch smile skönt om bilen skulle stanna nånstans big_smile

385 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
haha ja menart tongue äre samma relä på 1,8 och 2,0? tongue

385 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
funkar det du fixade bild på? är ju samma org nr på dom förutom att mitt börjar på 002 och det andra 003 smile

Sök