Volvo v70 t5 driver ej obs manuell

daniellingerot
22 november 2011 · 55 Inlägg

skulle behöva lite hjälp angående en vilvo v70 t5:a som ej driver
manuell låda

slutade driva helt på motorväg
någon som vart med om detta tidigare och vet vad det kan vara
vill ju inte riva ner det om det inte är kopplinghaveri

pyser även från slavcylindern vid koppling vilket det inte gör på min v70R
så det verkar inte vara riktigt normalt???

taksam för svar angående detta!

har kollat drivaxlarna och dom e hela!

Webrex
22 november 2011 · 379 Inlägg

Inte vanligt, men drivaxeln kan hoppa ur. Kollat så dom ligger an mot lådan ordentligt?

daniellingerot
22 november 2011 · 55 Inlägg

À jag har kollat det och det verkar vara rätt!

Webrex
22 november 2011 · 379 Inlägg

Om du håller 3000 varv och dumpar kopplingen, kan du höra om lådan driver? Eller är de knäpptyst? Då är de troligt nått luft me kopplingen.
Att de bara slutar driva utan förvarning låter ju som diffen. Va händer om du hissar upp båda hjulen och lägger i en växel å startar? helt still? Då är de iaf troligtvis inte diffen. Driver det lite på ena hjulet kan en drivaxel va av innuti.
Prova oxå hissa upp och vrida på hjulen med växel i, å se om båda snurrar fritt, är diffen hel borde ena hjulet snurra motsatt håll.

daniellingerot
22 november 2011 · 55 Inlägg

det e helt tyst har haft uppe bilen med och snurrat på hjulen händer ingen när man lägger i växel!
men just att det pyser vid kopplings rörelse från slavcylinder e ju inte normalt min v70R e helt tyst när man kopplar!men att den bara slutar driva e ju ett mysterium på rak väg...men om det hade vart diffen så måste det ju enligt mig iallafall rasla?

calle2jz
22 november 2011 · 371 Inlägg

är det trögt att få in växlar på den? smile

om slavcylindern är kass så känns pedalen bra men den driver inte, det brukar ofta vara trögt att få in växlar iofs. är det cylindern inne i bilen så sjunker bara pedalen till botten.

daniellingerot
23 november 2011 · 55 Inlägg

den känns som vanligt!tänkte börja riva lådan ikväll men segt om det inte skulle vara det!...

daniellingerot
25 november 2011 · 55 Inlägg

det va kopplingen som hade rasat=)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang