2739
Sök

Slutsteg

596 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
ok hxa3k steget ska driva en SPL Dynamics V-300D4, 12''

2 035 Inlägg
11 december 2011
sellstedt1 skrev:
ok hxa3k steget ska driva en SPL Dynamics V-300D4, 12''

Då kommer du ju förmodligen att köra den i 2 ohm så då drar steget säkerligen en hel del ström.

Och om man uppskattar så kanske det kan dra uppåt 100A, max, å då du ska ha minst 25mm2.

Biljudsveteran sen 1984!

3 187 Inlägg
12 december 2011
TT-Avant skrev:
big-jepp skrev:
Totoro skrev:
De flesta butiker tar ca 1500 kr för att dra kablage, kanske vore bäst?

helt onödiga pengar.. är ju inte precis en vetenskap hur man kopplar in ett steg.. finns många här på forumet som kan hjälpa till och berätta hur han ska göra..
har för mig att du skapade en tråd där vi hjälpte dig med rätt nyligen??

Kan inte hålla med där..1500 är ganska så normal pris för en installation så den blir helt RÄTT! (finns dock vissa butiker som INTE är riktigt kapabla att göra RÄTT)
Vet man inte säkert vad man gör, har direkt intresse för att kanske lära sig eller helt enkelt bara svårt för det, så är det inte dyrt. Man kan ju se det som så att det kan bli MYYYYCKE dyrare att själv försöka.
Men klart, friskt kopplat, hälften brunnet tongue
Detta är något som jag själv fått göra, alltså lära mej den hårda vägen och kan lätt räkna upp några till här inne som gått samma väg wink

vart skrev jag att det var dyrt med 1500?
om man går in på detta forum och ställer en fråga om hur man t.ex. monterar in ett steg i bilen så vill man troligtvis lära sig det, och får man då ett svar att man kan åka till en affär som fixar det åt än så lär man sig inte särskillt mycket..
dock är man inte ett dugg intresserad och inte vill lära sig så.. ja då kan man åka till någon som fixar det.

Sök