3365
Sök

Bör en nybörjare våga byta bromsbelägg + skivor? Peugeot 206 -01

Team Breehäng
1 623 Inlägg
15 december 2011
Growe skrev:
dawwe skrev:
Väldig ovetenskapliga tester... Men visst mycket tänkbart/rimligt att Biltema beläggen inte är lika "bra" som andra mer kända märken eller original för den delen. Mina höll i ca 15000 mil iaf (mest landsväg), har oftast kört Biltema belägg på min bruxisar. På min "nya" bruxis så kör jag "Waico" belägg, verkar helt OK. Det intressanta när det kommer till belägg är dels hur länge de räcker, hur bra bett de har kalla respektive varma samt hur mycket/lite de dammar. Jag är tveksam att Biltema beläggen är såååå mycket sämre än tex Volvo original, men det finns säkert skillnader som motiverar skillnaden i pris.

dels dammar biltemas belägg aservärt mer än orginal...STOR skillnad

och sen klarar inte biltemas belägg samma värme blir väldigt lätt glasade.

Och när dom är glasade så börjar dom gnissla! cool

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

...has left the building...
4 474 Inlägg
15 december 2011
Jo ja måste köra väldigt försiktigt e väl därför mina bromsskivor har perfekt slityta, helt utan rost... Nej jag bromsar ordentligt, bromsar mår bra av att användas. 15000 mil är vad beläggen höll fram iaf...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Fri fart för ett fritt folk!
14 091 Inlägg
15 december 2011
dawwe skrev:
Jo ja måste köra väldigt försiktigt e väl därför mina bromsskivor har perfekt slityta, helt utan rost... Nej jag bromsar ordentligt, bromsar mår bra av att användas. 15000 mil är vad beläggen höll fram iaf...

mina håller max 5000mil avsätt bil
men jag kör alltid fullt ös smile
min 245:a var rekordet 500mil innan det var dax för klossbyte smile
det var utan anliggande ok
jämnt slitna oxå började skrapa om ena sidan och när jag bytte var dom väldigt nära skrap på andra sidan

Kör fort så hinner inget hända...

Sök