3150
Sök

Får inte basarna att låta bra

299 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
#21
Okej, de gör jag i så fall! Aha.. Jag vet faktiskt inte om jag har de i stereon, tror faktiskt inte det men ska kolla igenom sen så de inte är de som spökar! Men sen har jag massa andra inställningar på stereon, bass ext som man kan välja on eller off sen tror jag de hette bass Q o där kan man välja 1:25, 1:50 osv. Vad är det? Har likadana på treb o mid också, vet inte riktigt hur man ska ha dom


299 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
#22
Har fått in steget MYCKET bättre nu så nu börjar de bli helt okej ljud. Men som sagt så ska jag nu snart köpa lite nya basar. Och ert extrabatteri(eller ja 2, för får byta originalet me) men jag tänkte..går det att koppla in mitt kicker steg också, o ha dom till att driva dom nya basarna också sen? Om man drar kablar till kicker steget o jorda på samma punkt som B2 et sen dra kablar till lådan också, borde väl gå att ha 2 steg som driver dom nya basarna sen?


3 187 Inlägg
26 november 2011
#23
thobbeee skrev:
Har fått in steget MYCKET bättre nu så nu börjar de bli helt okej ljud. Men som sagt så ska jag nu snart köpa lite nya basar. Och ert extrabatteri(eller ja 2, för får byta originalet me) men jag tänkte..går det att koppla in mitt kicker steg också, o ha dom till att driva dom nya basarna också sen? Om man drar kablar till kicker steget o jorda på samma punkt som B2 et sen dra kablar till lådan också, borde väl gå att ha 2 steg som driver dom nya basarna sen?
nej.. ett steg till basarna. ska du ha 2 steg så ska du ha likadana steg.


Dr. Scanner
2 167 Inlägg
26 november 2011
#24
big-jepp skrev:
thobbeee skrev:
Har fått in steget MYCKET bättre nu så nu börjar de bli helt okej ljud. Men som sagt så ska jag nu snart köpa lite nya basar. Och ert extrabatteri(eller ja 2, för får byta originalet me) men jag tänkte..går det att koppla in mitt kicker steg också, o ha dom till att driva dom nya basarna också sen? Om man drar kablar till kicker steget o jorda på samma punkt som B2 et sen dra kablar till lådan också, borde väl gå att ha 2 steg som driver dom nya basarna sen?
nej.. ett steg till basarna. ska du ha 2 steg så ska du ha likadana steg.
Varför då?

7 274 Inlägg
26 november 2011
#25
Nitromast skrev:
big-jepp skrev:
thobbeee skrev:
Har fått in steget MYCKET bättre nu så nu börjar de bli helt okej ljud. Men som sagt så ska jag nu snart köpa lite nya basar. Och ert extrabatteri(eller ja 2, för får byta originalet me) men jag tänkte..går det att koppla in mitt kicker steg också, o ha dom till att driva dom nya basarna också sen? Om man drar kablar till kicker steget o jorda på samma punkt som B2 et sen dra kablar till lådan också, borde väl gå att ha 2 steg som driver dom nya basarna sen?
nej.. ett steg till basarna. ska du ha 2 steg så ska du ha likadana steg.
Varför då?
Annars kommer basarna spela väldigt olika.


Dr. Scanner
2 167 Inlägg
26 november 2011
#26
Brains skrev:
Nitromast skrev:
big-jepp skrev:

nej.. ett steg till basarna. ska du ha 2 steg så ska du ha likadana steg.
Varför då?
Annars kommer basarna spela väldigt olika.
Jasså? Jag antar ju att basarna spelar som man ställer in dem?

16 197 Inlägg
26 november 2011
#27
Nitromast skrev:
Brains skrev:
Nitromast skrev:

Varför då?
Annars kommer basarna spela väldigt olika.
Jasså? Jag antar ju att basarna spelar som man ställer in dem?
dock "beter sig" olika steg olika beroende på insignal å annat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
27 november 2011
#28
evilaudio skrev:
Nitromast skrev:
Brains skrev:

Annars kommer basarna spela väldigt olika.
Jasså? Jag antar ju att basarna spelar som man ställer in dem?
dock "beter sig" olika steg olika beroende på insignal å annat.
Jo men finns ju definitivt inget som säger att man inte kan använda båda stegen.
jag skulle provat om jag vore TS. Inte mycket att förlora.
O lyckas man ställa in det så att man tycker det låter bra. Why not?

34 Inlägg
28 november 2011
#29
Ett jäkla projekt att få det att lira lika..har testat mig på det. Bättre att köra framsystem eller något på det andra steget isådanafall in my opinion smile

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
28 november 2011
#30
Det går inte koppla 2 olika slutsteg på samma bas.

Det enda jag ser det som att du kan använda 2 olika monoblock är att ha de ena på midbasarna och det andra på subbasar annars blir det pankaka.

MVH//Björn


50 Inlägg
15 december 2011
#31
thobbeee skrev:
hahaha ja de kan ju bli riktigt fel, haha! men har mätt nu och kollat och det är kopplat 2 ohm wink
Det ä bara till å prova sig fram, förr eller senare löser det sig..det brukar det göra för mig när jag kopplar, oftast big_smile

M.n

3 187 Inlägg
15 december 2011
#32
M-Nilsson skrev:
thobbeee skrev:
hahaha ja de kan ju bli riktigt fel, haha! men har mätt nu och kollat och det är kopplat 2 ohm wink
Det ä bara till å prova sig fram, förr eller senare löser det sig..det brukar det göra för mig när jag kopplar, oftast big_smile
kan dock bli dyrt att bara chans koppla lite..


685 Inlägg
15 december 2011
#33
Hur är steget inställt? ALLA inställningarna tack.

Har sett alldeles för många som kör med bas boost och sånt skit igång och fattar inte varför det låter piss tongue


50 Inlägg
19 december 2011
#34
big-jepp skrev:
M-Nilsson skrev:
thobbeee skrev:
hahaha ja de kan ju bli riktigt fel, haha! men har mätt nu och kollat och det är kopplat 2 ohm wink
Det ä bara till å prova sig fram, förr eller senare löser det sig..det brukar det göra för mig när jag kopplar, oftast big_smile
kan dock bli dyrt att bara chans koppla lite..
Ja jo de klart, det kan bli dyrt både för plånboken och för frisyren roll

M.n


Sök