tog mig en titt på de idag och själva låsen i dörrarna fungerar perfekt , verkar som om de inte kommer någon signal ut till dörrarna efter relät? är det inte konstigt att bagageluckan fungerar klockrent ?
Om alla tre c-låsmotorerna lagt av i princip samtidigt så är det med största sannorlikhet C-lås-relät som sagt upp sig och bränt motorerna, bakluckans motor brukar vara kraftigare och tål därmed mera stryk.
Relät skall vid lås/upplås ge en låspuls på ca 1sek men antagligen är det någon komponent i relät som är kass eller en dålig lödning som gör att relät förlänger tiden och därmed bränner motor/motorerna. Så för att fixa problemet så får du byta relät också, så inte samma sak händer igen med de nya motorerna.
Relät är svart och ovalt och sitter i mitten av elcentralen och ser ut såhär:
hade ur relät idag och de såg okej ut, körde det manuellt och de lät lite i passagerardörr fram men hände inget i låset. kanske är så som du säger " 240bns" men ska plocka ur motorerna och provköra dom... tack så mkt för att nu tar er tid att hjälpa mig / Mvh Pontus
Jag tror jag DÖÖÖR! , fixat mig en ny motor till passagerardörr fram och plockade ur den gamla men nu visar de sig att gamla motorn fungerar ? och rör på låset men de verkar vara något mekanisk fel ?den delen i låset som ska peta till själva låset som sitter på utsidan av dörren rör sig inte ? jag vet ej hur den fungerar ? .. motorn höjer och sänker den del som den är kopplad till i det mekaniska men den delen som är kopplad mekaniskt till låset rör sig ej? AKUTHJÄLP !!!!! MVH Pontus