3133
Sök

Moraltest! Vem ska dö?

Maizer
11 februari 2007
B, finns dock personer jag skulle offra mitt liv för.

409 Inlägg
11 februari 2007
A:Skulle offrat mig själv för dom där 300k.
B:Skulle låtit den andra snubben dö.

Men säg såhär då. Denna är klurig smile
300'000 i Asien.
30'000 i Europa. Tänk nu på att nu finns chansen att någon du känner kan mista livet.
3'000 i Sverige. Ännu större risk.
300 i ditt Landskap
30 i din stad/by/ort.

Nå vad väljer du?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
11 februari 2007
h0lle skrev:
A:Skulle offrat mig själv för dom där 300k.
B:Skulle låtit den andra snubben dö.

Men säg såhär då. Denna är klurig smile
300'000 i Asien.
30'000 i Europa. Tänk nu på att nu finns chansen att någon du känner kan mista livet.
3'000 i Sverige. Ännu större risk.
300 i ditt Landskap
30 i din stad/by/ort.

Nå vad väljer du?

tar reda på om man känner någon man offrar sig för sedan funderar man å kommer på ditt ellr datt
skulle själv valt att offra mig mot så många människor skulle aldrig kunna leva med dom på mitt samvete
men beror på vilket sätt man dör på kan gå med på att dö i bilen men ingen annan stans tongue

terazzi
11 februari 2007
Tega skrev:
I bägge fallen hade jag valt mitt eget liv. Kan inte tänka mig att offra mitt liv för någon annan än mina allra närmaste.
Tyvärr är det så att alla människor är inte lika mycket värda, inte i mina ögon iaf. Sorgligt men sant.

Kan jämföra om man hade sagt: 10 personer dör eller min sambo. Utan tvekan 10 personer. Eller min hund sen tio år tillbaka eller en okänd person. Tja, jag hade räddat min hund.

Känslokallt och egocentriskt? Kanske det, men jag står för vad jag tycker och känner.

Tycker likadant!!

hater
656 Inlägg
11 februari 2007
A. och jag väljer 300 000 afrikaner, rätt så enkelt också.

300 000 liv, jag vet inte vilka det är och har aldrig träffat de, hyser inga känslor för de alltså. Det dör rätt många fler än 300 000 per dag i hela världen, så varför offra mitt liv när det ändå nästa dag kommer att dö en likadan summa människor, om inte fler och därför ta igen de 300 000 som jag offram itt lvi för. Och tänker man på levnadsvillkoren i Afrika så hade nog 2/3 av de 300 000 dött inom kort ändå.

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

315 Inlägg
11 februari 2007
Sårt som aset allså... 300000 e jävligt många... men ändå så vill man ju inte riskera att en som man känner ska dö heller hmmsvårt allså

Allt eller inget!!!

Sök