3330
Sök

Hjälp med domkraft . Järfälla

38 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
Någon snäll medlem som vill låna ut sin domkraft en stund för behöver dra på mina vinterdäck då alrounddäcken är på sista versen .

681 Inlägg
2 februari 2012
159 kr på biltema eller jula
Senast redigerat av iswal (2 februari 2012)

* Studerande *
563 Inlägg
2 februari 2012
iswal skrev:
159 kr på biltema eller jula

lollollol Dagens !

* Studerande *
563 Inlägg
2 februari 2012
Whermacht skrev:
Någon snäll medlem som vill låna ut sin domkraft en stund för behöver dra på mina vinterdäck då alrounddäcken är på sista versen .

Kan du inte be någon fordonsägare som har bilen parkerad närmast dig låna dig det?  Annars kan du låna en på macken om det finns tillgängligt.

38 Inlägg
3 februari 2012
Trådstartare
159 kr för o lyfta en VAN på 2.6 ton? ? Maxvikt ligger på 2 ton oftast. En sån kass domkraft har ja redan

2 024 Inlägg
3 februari 2012
Fast du lyfter ju inte hela vanen......minst 2 hjul kvar i backen så du kommer ju inte belasta domkraften med 2,6ton.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

38 Inlägg
3 februari 2012
Trådstartare
Expoze skrev:
Fast du lyfter ju inte hela vanen......minst 2 hjul kvar i backen så du kommer ju inte belasta domkraften med 2,6ton.

Ja de vet jag . Testat 3 olika domkrafter och fattas 10-15 cm

395 Inlägg
3 februari 2012
Whermacht skrev:
Expoze skrev:

Ja de vet jag . Testat 3 olika domkrafter och fattas 10-15 cm

inte provat lägga något under domkraften så den kommer upp en bit?

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
3 februari 2012
Borde det inte finnas en domkraft i bilen som är meningen att funka?

681 Inlägg
3 februari 2012
Farsan har oxå en hög bil, där domkraften inte räcker. Men man måste väl använda sin fantasi. Jag har då lyckats byta varje år...bara att lägga en bred planka under och räcker det inte så lägga en ovanpå oxå.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
3 februari 2012
Jag har aldrig lyckats lyfta en bil högt nog utan underlägg med min fula röda feltemadomkraft...

Kan ju bero på att jag lyfter bägge framhjulen samtidigt och sen bägge bak, lyfter jag direkt i sidan vid ett av dom lyfter den upp utan underlägg men då får jag flytta skiten tre gånger...

Metoden är lyft upp så högt det går, sätt dit en pallbock, sänk domkraften och palla upp den, lyft en gång till och förhoppningsvis så har hjulen lämnat marken. Annars får du repetera det hela.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök