Plankpojk skrev:
Finns en kille på TPC som reggade sin 240 med turbomotor o öppet filter o 3tum. Så det verkar vara lite från station till station. Som nästan jämt när de gäller sbp
jo exakt..en del skiter i det eftersom dom vet att det endå kommer sitta där
men ska man hårdra det så ska motorn vara exakt i samma skick som när den satt i den andra bilen när den lämnade fabriken
inte ens avgasystemet ska man få ändra mer än nödvändigt för att montera det i ett annat fordon
så tex katen ska vara från en 940turbo och ingen biltema universal kisse osv
luftburken är det första dom ser i stort sätt när dom öppnar huven och då är det bra att den sitter där
så slipper man en massa onödigt uppkollande
samma sak att faktist ha en graderad laddmätare och rätt laddtryck så dom ser att det stämmer om dom stör sig på något
gärna att man har papper på vad orginal trycket ska vara tex utskrift från vadis
det är jhu inga krav men praktiskt att ha för att övertyga bes att allt är rätt
samma där med reggnummret på bilen motorn kommer ifrån eller åtminstånde från en bil med samma typ av motor
ett intyg att man monterat allt som hör till från turbon är bra att ha oxå
den som byggde min kusses 945:a han beställde bara tid och körde in och reggade utan några som helst papper och med öppet filter och det gick kalas bra
men man vet jhu aldrig