2895
Sök

Vakta tungan när ni e ute på stan!!

562 Inlägg
15 februari 2007
#21
volvo_glenne skrev:
fegt som faen att hoppa på 7-10 stycken på 1 person, fy fan för sånna fega jävlar, man mot man ska de vara om de ska bråkas tongue men de ska man ju inte göra vilket fall som hellst


men man kanske skulle ta att passa sig för vad man säger när man är ute haha tongue
håller med.. men det som är värst e fall som sparkade på han när han låg ner.. å det som är ännu fugare e folk som tror dom kan sloss så har dom knogjärn lr något fan va jag hatar dom.. lär er sloss på ridkigt!..

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

873 Inlägg
15 februari 2007
#22
tobi skrev:
volvo_glenne skrev:
fegt som faen att hoppa på 7-10 stycken på 1 person, fy fan för sånna fega jävlar, man mot man ska de vara om de ska bråkas tongue men de ska man ju inte göra vilket fall som hellst


men man kanske skulle ta att passa sig för vad man säger när man är ute haha tongue
håller med.. men det som är värst e fall som sparkade på han när han låg ner.. å det som är ännu fugare e folk som tror dom kan sloss så har dom knogjärn lr något fan va jag hatar dom.. lär er sloss på ridkigt!..
Det där känner man inte igen...

Kaxa, kaxa kaxa kaxa.
*går fram till den kaxiga snubben som är huvudet längre och bredare redan så det räcker.*
-"Ja men så kom då förfan!"
"Ehhh... vänta du bara jag ska hämta mina polare. Min brorsa spöar dig!"
-"Va? Än du då. Du och jag."
"Vi ska spöa dig din jävel!"
-"Hallå! Hör du vad jag säger?"
"Nita dig din jävel!"
-"Jaha..."

Sedan tycker en del folk att de varit så jäkla duktiga när de lyckats bulta en in i en vägg när de "bara" var fyra mot en.
Undrar om de känner lika dant när de lyckats göra ett barn tongue
"Snyggt jobbat grabbar! Där gjorde vi henne på smällen. Och vi var bara fem på en!"

Dom brukar känna sig extra coola om de har ett vapen mot någon som är obeväpnad.
Fattar inte hur en del folks hjärnor fungerar, eller att de ens gör det.

Don't get mad, get even.

SSS -12
3 217 Inlägg
15 februari 2007
#23
Jag säger då det... Kulturkrock, kulturkrock! Så jävla känsligt i dagens Sverige!

Nu vet jag dock inte om det var en grupp invandrare... Men överlag så brukar det handla om detta när släkt och hela tjofadderittan blandas in!

PATETISKT, rakt av!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Jubelidiot
196 Inlägg
15 februari 2007
#24
endel ska det vara skott pengar påå alltså!

dra igång 140 projekt nu
no brain no pain ^^

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
15 februari 2007
#25
Hmmm
Kulturkrock...?
Tja, kanske det kanske....?

Men alkohol/droger då?

Om folk går ut för att ha trevligt kanske de inte borde dricka mer än att de vet vad de gör och kan ta ansvar för sina handlingar?
En människa som är vid sina sinnens fulla bruk beter sig inte så här, däremot förekommer det ofta efter några glas för mycket eller "gud vet vad för droger som används" - jag är tack och lov inte så insatt i drogproblematiken.

Men det brukar vara ungefär lika kaotiskt i köerna i affärerna vissa tillfällen, och där blir det inte slagsmål och misshandel - däremot tycks det vara standard på/utanför krogarna?
Är det för att det är natt? Eller har det med nykterheten att göra?

.....

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

873 Inlägg
15 februari 2007
#26
vulture skrev:
Hmmm
Kulturkrock...?
Tja, kanske det kanske....?

Men alkohol/droger då?

Om folk går ut för att ha trevligt kanske de inte borde dricka mer än att de vet vad de gör och kan ta ansvar för sina handlingar?
En människa som är vid sina sinnens fulla bruk beter sig inte så här, däremot förekommer det ofta efter några glas för mycket eller "gud vet vad för droger som används" - jag är tack och lov inte så insatt i drogproblematiken.

Men det brukar vara ungefär lika kaotiskt i köerna i affärerna vissa tillfällen, och där blir det inte slagsmål och misshandel - däremot tycks det vara standard på/utanför krogarna?
Är det för att det är natt? Eller har det med nykterheten att göra?

.....

// Ellen smile
Kan inte hålla med om det här alls.
Att skylla på alkohol är så förbannat fegt och löjligt.

Allt alkoholen gör är att släppa hämmningarna, med andra ord blir man vad man innerst inne är. Med alla primitiva drifter och instinkter som kommer därtil.

Folk som beter sig som svin när de är fulla är med andra ord riktiga svin innerst inne men döljer det av olika anledningar när de är nyktra.
Antingen för att de "lärt" sig bättre, och gör därför inte som de "känner". Och så gör de som de egentligen vill när de är fulla och kan då skylla på alkoholen. Lägligt!

Sedan dagen efter kan de tänka "Det där var inte jag."
Jo det är du. Du är dina känslor, inte din pretantiösa påhittade moralkod du intalar dig att du följer när du är nykter.

Jag kan vara packad som ett ägg, så packad att jag tappar all balans och upfattning om tid och rum.
Men inte FAN går jag och tafsar på andras brudar och börjar slåss och skit pga alkoholen!
Omdömmet om proportioner förändras, men inte ens värderingar. Jag är fortfarande kapabel att tänka "Det här är fel. Det här är olämpligt."

Givetvis beter jag mig också annorlunda när jag är full. Och ja, jag har varit i slagsmål när jag varit packad pga att något svin betet sig som en idiot mot mig eller min flickvän.
Men inte fan är det PÅ GRUND av alkoholen som jag slåss. Jag hade gjort det om jag var nykter också och det står jag för!
Faktum är att jag varje gång MEDANS jag står inför slagsmålet önskar att jag inte var så jävla packad så att jag kunde däcka svinet enklare!

Folk som skyller på alkoholen är fega kräk som inte kan stå för sig själva och sina egna handlingar.
Du har ALLTID ett val, även om dina hämmningar är nersatta.
Gör du något svinigt ÄR du ett svin.



Och nä. Jag försöker inte vara arg och elak mot dig Ellen.
Men det är precis så här jag känner.

Don't get mad, get even.

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
15 februari 2007
#27
smile Det är okej... smile

Jaja, jag ser din poäng. Men om nu folk är såna svin, varför super de så förbannat? Klarar man inte av att bete sig som folk full ska man väl vara nykter?
Eller i alla fall inte SÅ full?

De flesta klarar väl av att dricka med måtta, men de som inte gör det ställer ju till det för ALLA andra. Varför är fylleri så pass accepterat? Om jag mitt på dagen börjar krypa runt i stan, kräks och pissar på gatan blir det väl ett herrans liv... Men framåt natten är det plötsligt om inte ok så i alla fall inte helt oväntat?

Jag håller helt med dig i att man inte kan *skylla* på alkoholen, att man är sig själv oavsett vilket, men super man sig förbi spärren har man gjort bort sig. Har man så taskiga värderingar /dålig attityd på insidan ska man väl se till att inte bli så packad att man avsöljar det och slutar fungera med de spelregler vi har i vårt samhälle?

Stå upp för sina åsikter och säga vad man tycker kan man ju göra både som full och nykter. De är när man förlorar spärrarna och går över alla rimliga gränser för att trycka fram dessa åsikter som det blir fel. Och tyvärr super sig många långt bortom dessa gränser.

Så länge man har kvar tänket "Det här är fel. Det här är olämpligt." är man väl kvar på rätt sida om gränsen.

Jag tror egentligen vi tycker ganska lika, fast vi förklarar oss på olika sätt. smile

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

268 Inlägg
15 februari 2007
#28
Flash skrev:
.En del borde fan spärras in bara för att dom finns.
haha så sant så sant!!

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

873 Inlägg
15 februari 2007
#29
Jo jag tror också det. smile

Angående:
vulture skrev:
Jaja, jag ser din poäng. Men om nu folk är såna svin, varför super de så förbannat? Klarar man inte av att bete sig som folk full ska man väl vara nykter?
Eller i alla fall inte SÅ full?
Min egen teori är att de har någon instinktiv drift att få utlopp för de här känslorna som de faktiskt har. Alkohol eller ej.
Att supa sig asfull är då en enkel väg att få bete sig precis som man känner för och sedan hävda "Jag var sååå packad asså!"
Sedan behöver den tankegången inte vara medveten, den kan vara undermedveten utan att man reflekterat över det.
Men jag tror att det är så.


edit: Stavade lite väl dåligt.
Senast redigerat av Sandman (15 februari 2007)

Don't get mad, get even.

264 Inlägg
15 februari 2007
#30
vulture skrev:
Hmmm
Kulturkrock...?
Tja, kanske det kanske....?

Men alkohol/droger då?

Om folk går ut för att ha trevligt kanske de inte borde dricka mer än att de vet vad de gör och kan ta ansvar för sina handlingar?
En människa som är vid sina sinnens fulla bruk beter sig inte så här, däremot förekommer det ofta efter några glas för mycket eller "gud vet vad för droger som används" - jag är tack och lov inte så insatt i drogproblematiken.

Men det brukar vara ungefär lika kaotiskt i köerna i affärerna vissa tillfällen, och där blir det inte slagsmål och misshandel - däremot tycks det vara standard på/utanför krogarna?
Är det för att det är natt? Eller har det med nykterheten att göra?

.....

// Ellen smile
Ellen du bor ju garanterat inte i ngn storstad, detta är vardags mat här i Göteborg. Det rör sig absolut inte om alkohol eller droger utan om dom fegaste mupparna i samhället. Jag har flera polare som råkat ut för liknande men ifs så har många av dom blivit knivskurna eller slagna med fjäderbatong mm. Det har alltid varit invandrargäng och det har nästan alltid varit oprovocerade innan de hoppar på dom... När dom bestämmer sig för att slå sönder dig så spelar det ingen roll om du inte ens har tittat åt dom, utan dom kommer fram å vevar med på en gång! Det spelar ingen roll vad du säger eller vad du gör utan har dom lust att krossa dig så gör dom det bara, du kan liksom inte försvara dig... fel plats fel tillfälle = Svår misshandel. Jag har väldigt många händelser att dela med mig av och här är några:

(var några år sedan) En ensam polare står en mörk kväll ensam å väntar på bussen då tre invandrare kommer gåendes.
Han hör hur dom småpratar: Eyi skall vi banka honom eller..? Ja men vi drar om han flippar, okey.. Dom spöar sedan skiten ur honom och hugger honom med en kniv i ryggen... Han hade aldrig sett dom tidigare och inte sagt ett ord till dem.

Nästa händelse så går två av mina fulla polare förbi en skola efter att ha festat hela kvällen. Där står en bil med två tjejer utanför. Dom växlar några vänliga ord med damerna när plötsligt dörren uppnas. Med fjäderbatong krossar dom en av killarnas finger när han försöker skydda huvudet mot slag, medans den andra blir träffad bakom örat varav det forsar blod... diverse slag mot kroppen får dom även ta emot.

En annan händelse: Två andra polare står inne vid avenyn, där blir den ena påhoppad varav den andra ifrågasätter vad som händer (bad move) Han får därefter ett 7cm snitt rätt i ansiktet intill ögat.

-Ja detta är ett axplock ur vårann ungdom och that´s the shit! Helt vansinnigt att det blivit såhär...

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
15 februari 2007
#31
ja tyvärr är det så världen funkar nuförtiden.. alldeles för många är bara ute och söker bråk..

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
15 februari 2007
#32
tror den bruden har svårt att få killar, trots sin häck!!!

alla som gillar henne ligger ihop buntade :S

- V8 - 4 ever . . .
_________________

945 Inlägg
15 februari 2007
#33
Ser egentligen inga problem med lite bråk. Två gäng möts, bankar skiten ut varandra på en avskild plats... Inga anmälningar och inga utomstående.Eller en mot en bråk, visst. MEN när sånt händer så är det ju en annan sak. Har själv kompisar som blivit duktigt misshandlade av invandrargäng, som tur är så blev det fängelsedomar för två av dom. Slödder ska hållas bakom lås.


Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
15 februari 2007
#34
Fy fan vad vidrigt och hopplöst!
Så där otryggt ska det ju inte behöva vara!!!
Blir så upprörd och ledsen och arg! sad

Nej, jag bor inte i en stor stad, bor faktiskt på landet utanför en liten stad, och sedan är jag lite äldre så jag är inte längre ute på andra tider än affärstider. Jag har dock bott i Shlm några perioder. Tyvärr är det ganska gott om liknande notiser även i lokaltidningarna här.
Men det är väl förfärligt om attityden i samhället ska vara såhär dålig och att alla känner sig lika maktlösa inför situationen?!

Kulturkrock är kanske en del, alkohol och droger en annan. Vanligt folkvett och moral är ju något jag efterlyser överlag. Man blir ju fan rädd av hur det är!

Kan tyvärr inte förändra så mycket genom att skriva här, men tycker i alla fall att det är viktigt att problemen kommer till ytan och syns. Frågan är hur man åstadkommer en förändring? Samhället har blivit rätt mycket råare och grövre de senaste åren.

När jag växte upp vill jag minnas att det var enormt med ett mord, idag tycker jag man läser om mord nästan dagligen? Är det verkligen så stor skillnad eller är det informationssamhället som gör att man hör talas om mer skit?
Att beväpna sig verkar också ha blivit vardagsmat?
Och alkohol och droger gör ju som sagt inte situationen mer kontrollerbar.

Jaja, lite fria funderingar som kanske inte var så konstruktiva...

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
15 februari 2007
#35
skönt att man bor i en liten håla där allt såntdär är science fiction typ:P det kan typ eventuellt uppstå ett fyllebråk vid ortens lokala "nattklubb"tongue men mer än så händer aldrig.. tycker de verkar helt sjukt me allt bråk å misshandel utan anledning.,, sad

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

905 Inlägg
15 februari 2007
#36
Henka_ skrev:
jo ja förstår inte meningen med att vara flera mot en? ja hamnade i bråk i fredags, och min polare"hjälpa till" och det slutade med att ja sopade till honom med (skitfull) men dom var 3 st tror ja. och varför? ja förstår inte meningen med att vara många, det är väl mer "status" att spöa någon själv än om man e många lr? har ja fel?
Tycker du faktist har fel för jag ser ingen status alls i att ta till nävarna. Kan man inte låta bli så ska man inte vistas bland folk.


Sök