3111
Sök

Montera Twins scroll T14 från Fas2 S/V40 T4 på Fas1

22 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
Tjena.

Jag har en S40 T4 -98 som turbon börjar tacka för sig på. Blåryker vid pådrag och när man startar. (rasslet är kvar som min gamla tråd var om)
Min fråga är då om det går att montera twin scroll turbon från en T4 fas 2 på min Fas1?
Jag har redan ett delat Twin scroll grenrör från fas2 då original sprack så en Fas2 turbo skulle passa fint.

Att turbon passar vet jag men är det samma downpipe? Sett att det är olika art-nr när man beställer 3" avgas med dp. Har 3" från jt och blir då glad om grejerna passar smile Och behöver man mappa om styrsystemet eller funkar det med original?

Mycket tacksam för svar big_smile

Mvh Philip

Rejsa ?
2 959 Inlägg
25 februari 2012
Turbon passar, downpipen ska vara likadan vad jag vet, dock inte bakre delen av avgassystemet.

Autotech

22 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Busgrabb skrev:
Turbon passar, downpipen ska vara likadan vad jag vet, dock inte bakre delen av avgassystemet.

OKej fint då vet jag smile

Men hur är det med styrsystemet? Har sett på nån annan sida att det inte ska fungera med twin scroll på fas 1 hmm

Nån som vet?

354 Inlägg
26 februari 2012
Phillparn skrev:
Busgrabb skrev:

OKej fint då vet jag smile

Men hur är det med styrsystemet? Har sett på nån annan sida att det inte ska fungera med twin scroll på fas 1 hmm

Nån som vet?

bara å bulta på smile inget problem jag märkt när jag bytt turbo(3ggr) med singel o twin..

mvh bengt

Sök