3117
Sök

Lacksläpp Skoda Octavia RS

11 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
Hej!

Jag köpte min Skoda Octavia RS -06 strax innan jul (10k mil och en ägare). För några veckor sedan, alltså inte ens två månader efter inköpet hittar jag ca 6-8 lackbulor/bubblor över större delen av bagageluckan stora som en tumnagel. Dessa var inte där när jag köpte bilen, jag synade den väldigt noggrant.

Jag var hos min lokala Skoda återförsäljare och de tog foton, mätte lackdjup och undersökte. De skickade detta sedan till Skoda för översyn.

Skoda vill inte veta av detta eftersom  lackgarantin är 3år och rostskyddsgarantin bara gäller genomrostning inifrån. Punkt.

Som tur är kommer jag få hjälp av bilhandlaren jag köpte bilen av och de tar en stor del av kostnaden, men jag får fortfarande betala endel själv.

Finns det någon annan här som upplevt samma sak? Jag kan inte förstå hur dessa bubblor kan uppstå under mindre än två månader och anser att lacken är för tunn eller dålig på bagagen.

Mvh Anders
Senast redigerat av Svanders (29 februari 2012)

1 624 Inlägg
29 februari 2012
Jag hade satt det på Skoda, oavsett om dom vill det eller inte.

7 389 Inlägg
29 februari 2012
rostskyddsgarantier gäller just genomrostning inget annat, har alltid varit så å det suger, men fabrikanterna som sätter upp sina regler,

2fast4you
371 Inlägg
29 februari 2012
borra ett litet hål o häll på salt vatten=)

haru kört fast eller

1 798 Inlägg
29 februari 2012
Detta låter inte som ett "original Skoda fel", försök få info ang en tidigare skada för i mina öron låter det som att luckan är omlackerad och då är det den som gjort detta som håller i garantin på lacken.

11 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
Hilmer skrev:
Detta låter inte som ett "original Skoda fel", försök få info ang en tidigare skada för i mina öron låter det som att luckan är omlackerad och då är det den som gjort detta som håller i garantin på lacken.

Enligt lokala skodahandlaren så finns inga uppgifter om att den ska vara omlackad. Kan möjligvis kolla med förra ägaren, om det är gjort på annan plats.

Jag blir så grymt arg på att detta ska hända på en bil som knappt är 6år gammal. I mina ögon är bilen ganska ny, men dagens saker kanske inte är bättre.. sad

6 630 Inlägg
29 februari 2012
impresst skrev:

Beror på hur Skodas rostskydd ser ut.

På t.ex. Citroën står det i finstilt att allt täckts inte pga klimatet (Rost pga salter täcks alltså inte hos Citroën)

De/Dem

7 389 Inlägg
29 februari 2012
Malheus skrev:
impresst skrev:

Beror på hur Skodas rostskydd ser ut.

På t.ex. Citroën står det i finstilt att allt täckts inte pga klimatet (Rost pga salter täcks alltså inte hos Citroën)

ennu ett argument att inte köpa cittåträngs wink

11 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
Jaja, är väl bara att bita i det sura äpplet och punga ut pengarna. Får se nästa vecka vad det landar på..
Detta är det enda jag har att klaga på med bilen, annars är den enormt bra!

3 Inlägg
5 mars 2012
Har samma fel på min 06:a , små bubblor på bakdörren hmm Svårt att se dom men det är ju ändå väldigt konstigt att detta sker på en sådan ny bil..

6 630 Inlägg
5 mars 2012
Hur ny bil är en 6år gammal bil egentligen? no offence så men det är fortfarande en skoda..Inte speciellt kända för att vara lyxbilar

De/Dem

Sök