14 februari 2012
Trådstartare
Tjena!
Jag har en Volvo 745 GL -88A med B230F som tar väldigt lång tid att få igång, men får nöta startmotor en stund och den tänder till lite då och då och den stinker soppa. Sen om man kör på starten utan spridarna inkopplade så går den igång pga soppan som ligger i cylindrarna, sen kopplar man in spridarna igen och står ganska länge och kör på startmotorn, den tänder till lite då och då, och till slut så hoppar den igång men går väldigt ojämnt och det luktar och låter som att den går fett, gasar man fullt så dör den nästan, gasar man försiktigt så går den upp i varv utan problem.
Det började också med att jag körde hem från plugget så började den gå dåligt på tomgång en stund, sen bara tvärdog den och var svårstartad och gick ojämnt, sen när man skulle köra iväg så var den orkelös och man fick slänga i drive (automat) vid 3000rpm för att komma iväg men den orkade inte driva, och så fort man gasade för mycket så dog den. Efter att den fick stå en stund så startade den och gick att köra hem om man höll varv på 2an och 3an, den gick ojämnt då och hade knappt tomgång, dog lite då och då på tomgång. Sen efter den stått en dag så blev den som jag skrev i början av inlägget.
Nån som vet vad som kan vara fel? LMM, tempgivare?
SM Racing