3826
Sök

HJÄLP. Problem men nya sommardäck som tar i.

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
14 mars 2012
masseT5R skrev:
hahaha..så jag är en nojjig mamma nu då? haha

det var du som sa inte jag ;-)

näe fast hur skoj är det att köra en bil som studsar fram?
det fungerar jhu inte fjädringsväg ska man ha och lagom är bäst

väghållnig har man när grejerna kan röra på sig och faktist gör så däcken har så mycket tid i asfalten som möjligt

Kör fort så hinner inget hända...

820 Inlägg
14 mars 2012
Growe skrev:
masseT5R skrev:
hahaha..så jag är en nojjig mamma nu då? haha

det var du som sa inte jag ;-)

näe fast hur skoj är det att köra en bil som studsar fram?
det fungerar jhu inte fjädringsväg ska man ha och lagom är bäst

väghållnig har man när grejerna kan röra på sig och faktist gör så däcken har så mycket tid i asfalten som möjligt

jao för fan är ju så..snyggt med überlågt, men bara stillastående och på bild.

klabbarpan
3 041 Inlägg
14 mars 2012
Skaffa andra däck alt mellanlägg (små gummikuddar) från biltema. 45 i profil känns helt off, hade valt 35 istället. Plus att det är snyggare:-)

4 824 Inlägg
14 mars 2012
räckte det inte med den här råden du skapade igår kl23:20 där du frågar om precis samma sak? http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=240954

här har du en bra sida som du själv kan se hur stora däcken är om man jämför med vad som sitter orginal på din bil http://www.alltombilen.com/dack_beskrivning.asp

om vi utgår ifrån 205/45-17 som va den största dimensionen som satt orginal på S70 så är 225/45-18 6,9% större och det får skilja MAX 5% för att det ska vara lagligt.

som jag skrev i den andra tråden så har jag 225/40-18 på min V70 och då är vi nere på 3,3% skillnad så dom är också igentligen lite väl stora men dom är iallafall inom gränsen om vad som är lagligt och vad som funkar att köra med utan att det tar i hela tiden.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

19 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Jo jag har konstaterat de nu, hittade ett kap på Volvos R fälgar med nya 225/45 däck på. Så går de när man inte läser på ordentligt innan! ska testa å montera gummi kuddarna ikv så får vi väl se hur de blir.
Tack ska ni ha smile

820 Inlägg

Sök