3554
Sök

LCD/DVD monitor kabel

Personbils tekniker
238 Inlägg
24 december 2006
Trådstartare
Köpte en Lcd/dvd och anslutnings kablarna heter 8PIN MINI-DIN och jag har helt vanliga "lågnivå"kablar från min DVD spelare... och då undrar jag om det finns nån adapterkabel???

666 Inlägg
24 december 2006
Kolla på www.kjell.com
art nr; 37838

Tror det är en sådan du menar

//Silver

Personbils tekniker
238 Inlägg
24 december 2006
Trådstartare
Tyvärr det ska leda ström samtidigt för allt är i samma sad

666 Inlägg
25 december 2006
mhm.. så lurigt

//Silver

Personbils tekniker
238 Inlägg
25 december 2006
Trådstartare
mm fattar inte alls vad det är för nå...

7 Inlägg
19 februari 2007
Hade också detta problemet då jag köpte en likadan beggad på blocket. Men så här gör du:

Den sladd jag klippte är den förlängningssladd man fick med, den långa typ 5-metern...
Jag klippte så jag fick en bit som var 30 cm typ så jag kunde göra en kort adapter, sen den långa också då.

Jag kopplade in som så.
Du klipper den långa sladden, skalar av det tjocka svarta isoleringen typ 10 cm.
då kommer du få fram dessa kablar:

jordfläta (kabel utan isolering)
röd
gul
orange
brun med vit innerledare och smärmning
brun med vit och röd innerledare och skärmning

Vad den gula och orangea gör har jag inte den blekaste aning om ännu hehe
Men om du kopplar 12V på jordflätan och den röda (+ på röd) och kopplar videosignal till den bruna med vit innerledare och skärmning, där är den vita signalkabeln och skärmningen ska du koppla till manteln på RCA-kontakten som går in i DVD-spelaren eller vad du nu kopplar den till

Du måste ha någon videosignal ut från DVDn för att skärmen ska hoppa igång!

Så det räcker med 12V+ på röd och jordfläta samt videosignal till den bruna med bara vit innerledare och skärmning.

Sen har du audio på den andra bruna, men den behövs bara om du vill koppla in hörlurar till skärmen då skärmen som sådan inte har högtalare...

Lycka till!

1 045 Inlägg
19 februari 2007
_740_power skrev:
Köpte en Lcd/dvd och anslutnings kablarna heter 8PIN MINI-DIN och jag har helt vanliga "lågnivå"kablar från min DVD spelare... och då undrar jag om det finns nån adapterkabel???

hör med dom där du köpte den, dom borde kunna fixa adapter,
du måste ha rätt adapter till skärmen annars kan plus/jord hamna fel och då bränner du skä'rmen

1 653 Inlägg
19 februari 2007
Verkar va några som köpt denna skärm utan grenkontakten hehe smile

Det är SAM-Bilmode som säljer dessa skärmar och även han själv som sålde till mig för 400 från en blocketannons smile

Koppla enligt ovan så fungerar det!

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Sök