3707
Sök

Valiant som bruksbil?

4 Inlägg
19 mars 2012
Trådstartare
#1
Tjenare.
jag pluggar på högskola som ni kanske förstår så har jag inte jättemycket att röra mig med varje månad trots att jag jobbar extra!
Men iallafall jag har köpt en MC som jag tänkte ta kort på nu i sommar.

Nu till min egentliga fråga:
jag funderar på att skaffa mig en kul bill istället för min "sansade" 9-3:a som jag har nu och byta till någor roligare framåt våren/sommarn, jag vill ha en gammal bil man kan åka på diverse cruisingar med och jag tycker personligen att en Valiant är en helt okej första raggarbil, men jag kan även tänka mig amazon även om jag mycket hellre kör jänkare;)

Hur fungerar det att ha en valiant till vardags? jag åker buss / (MC) till skolan så någon pendling med den blir det väl inte direkt, bara en del körning hem omkring och  så....

hur är det med reservdelar till en sån? tänker i första hand till Valle med 225:a men dela gärna med er om de andra maskinerna med:)
Senast redigerat av raggarstudent (20 mars 2012)

4 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
#2
Gör en fuling och bumpar wink

406 Inlägg
20 mars 2012
#3
Klart du ska ha en Valle. Hade en 66a med lilla sexan som bruksbil tidigare. Delar beställde jag på AD bildelar. (Hansen racing) och Norrlands Custom.

4 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
#4
Hehe det va ju det jag ville höra!smile hur bra är tillförlitligheten egentligen? tänker mest på delar som är svåra att få tag på:P för allt kan la inte vara jättelätt att få tag i?smile
Senast redigerat av raggarstudent (20 mars 2012)

406 Inlägg
20 mars 2012
#5
raggarstudent skrev:
Hehe det va ju det jag ville höra!smile hur bra är tillförlitligheten egentligen? tänker mest på delar som är svåra att få tag på:P för allt kan la inte vara jättelätt att få tag i?smile

Slitdelar är ju inga problem att få tag i. Tillförlitlighet? tja en gammal bil han ju gå sönder när som helst så man får ju vara beredd att skruva lite.

4 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
#6
jo, det vet jag men det tycker jag ofta är ..... nja kul är inte rät ord men intressant smile sånt intresserar mig så;)
Sålänge det inte är allt för överdådliga jobb fast då får familjen rycka in bara....

Va lite orolig för delar bara:P går det att få tag i hjullager och sånt med?smile
Senast redigerat av raggarstudent (20 mars 2012)

406 Inlägg
20 mars 2012
#7
Hjullager beställde jag genom Ad bildelar, de säljer Hansen racings sortiment. Går säkert att beställa genom Mekonomen också. Köpte faktiskt bromsbackar på Tradera, det var billigare än Hansen.

1 482 Inlägg
20 mars 2012
#8
Klart som fan det går att köra jänkare som bruksbil!

Ett hjullager kostar mellan 20-150kr på summitracing i USA.. Lägg på tull+moms+frakt så kanske det landar på runt 300kr hem till dörren. Cheap big_smile

Skulle dock valt en plyma med v8a.. Jänka SKALL ha v8.. annars kan man låta bli smile Går att få dom runt litern, bästa fall under.

BLT Service
Theracords Music Label

1 412 Inlägg
20 mars 2012
#9
En Valiant är ju nice!  Sköna sexor i dom också.

Gamla bilar brukar vara rätt driftsäkra bara man sköter dom.  smile

1 624 Inlägg
20 mars 2012
#10
Farsan hade en neongrön Valiant, riktigt fräck var den big_smile

318 Inlägg
1 april 2012
#11
careau skrev:
Farsan hade en neongrön Valiant, riktigt fräck var den big_smile

Haha det kan jag tro big_smile

jag ska nog försöka få tag i en också:) synd att de kommer upp på blocket så sällan bara:/


1 624 Inlägg
1 april 2012
#12
PartilleMalm skrev:
careau skrev:
Farsan hade en neongrön Valiant, riktigt fräck var den big_smile

Haha det kan jag tro big_smile

jag ska nog försöka få tag i en också:) synd att de kommer upp på blocket så sällan bara:/

Jo, vill minnas att han sa att dom är väldigt väldigt sällsynta i Sverige, när han hade den fanns det nått i stil med 11 st rullandes.

345 Inlägg
1 april 2012
#13
Noxxer skrev:
Skulle dock valt en plyma med v8a.. Jänka SKALL ha v8.. annars kan man låta bli smile

Hell no man, USA-bil med sexa är bland det charmigaste som finns! smile Tänkte köpa en 68:a Ford Custom 500 med sexa för en tid sedan, tyvärr var den bilen såld.

Är sugen på en 1968+ Valiant med 225 och automat som bruksvagn själv. 71:an är riktigt snygg. Dock verkar det inte finnas några vettiga senare Valiants till salu i Sverige.


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
2 april 2012
#14
Finns inget som hindrar att ha en 40-50 årig bruksbil, ju mindre det finns ju mindre strul kan man vänta sig. Pålitligaste bil jag ägt var en misshandlad Amazon.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

318 Inlägg
2 april 2012
#15
Tynnerstroem skrev:
Noxxer skrev:
Skulle dock valt en plyma med v8a.. Jänka SKALL ha v8.. annars kan man låta bli smile

Hell no man, USA-bil med sexa är bland det charmigaste som finns! smile Tänkte köpa en 68:a Ford Custom 500 med sexa för en tid sedan, tyvärr var den bilen såld.

Är sugen på en 1968+ Valiant med 225 och automat som bruksvagn själv. 71:an är riktigt snygg. Dock verkar det inte finnas några vettiga senare Valiants till salu i Sverige.

Står en valle i stockholm för 20 ktongue hade den vart närmare hade jag åkt och tittat:)


318 Inlägg
2 april 2012
#16
RD_87 skrev:
Finns inget som hindrar att ha en 40-50 årig bruksbil, ju mindre det finns ju mindre strul kan man vänta sig. Pålitligaste bil jag ägt var en misshandlad Amazon.

Nä, men jag ska inte ha den som brukis utan bara köra ibland. jag bor fortfarande hemma så kan låna ngn av familjen 3 bilar och efter sommarn har jag nog mc-kortet:) Har alltid velat ha en jänkare:P



Sök