3094
Sök

Hjälp med montering av vinge på 350z! [BILDER]

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
Behöver lite tips och ideer, ska montera vingen i kväll.
Men har ju hål som det riskerar och rinna in vatten i.

Förslag på hur jag får det tätt? Gärna förslag som utesluter lim.

http://www.gatbilar.se/galleries/712/3/4f7efdbd09a37.jpg

Där ser ni hålen, 6st är det.

Vingen,  kolfibern är inte monterad än dock.
http://www.gatbilar.se/galleries/342/3/4f7efdce86a42.jpg

Behöver snabba svar, Elmia i morrn ju!

77 Inlägg
6 april 2012
Skulle du inte kunna sätta vingen på bilen som den ska vara, borra från bagageluckan i vingen, montera nitmuttrar i hålen, lägga lite silicon runt hålen mellan vinge och bagagelucka och sen skruva från insidan? bara en ide, har aldrig monterat en vinge.. men borde ju funka?smile

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
Det är gängade hål i vingen och jag skruvar alla från insidan.
Det jag vill veta är hur jag ska få det tätt runt hålen som blir, så det inte rinner in vatten i karosseriet.

3 354 Inlägg
6 april 2012
LuCiiifer skrev:
Det är gängade hål i vingen och jag skruvar alla från insidan.
Det jag vill veta är hur jag ska få det tätt runt hålen som blir, så det inte rinner in vatten i karosseriet.

silikon eller gummitätningar kan nog funka.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
Tips på gummitätningar? använder mig helst inte av lim eller silikon.  sist lossnade lacken när jag rev gamla vingen

273 Inlägg
6 april 2012
Skumt att din lack lossnade, jag tog bort min spoiler för någon vecka sedan och lacken satt kvar. Jag har samma problem som du, dock inte lika stressad då jag inte fått tillbaka bilen än, men det jag läst är det många som rekomenderar PUR-lim som glasmästare använder till rutor om jag förstod det rätt, ska tydligen vara skonsamt mot lacken, jag skulle också helst slippa använda något sådant.

146 Inlägg
6 april 2012
beroende på hur stora skruven är så kan du ju använda vanliga gummi o-ringar som tätningar dvs den tunna varianten så det inte blir en glipa smile

EDIT: mellan vinge och lucka syftade jag på om det inte var underförstått smile
Senast redigerat av mustang07 (6 april 2012)

Voodoo
1 444 Inlägg
6 april 2012
aldrig silocon på lack !! neger toj  eller så smält limma från insidan av luckan innan du drar fast skruv eller mutter. annars dubbelhäftande tejp.  men  inge lim om de då inte är avsett för  de saken.

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

273 Inlägg
8 april 2012
Hur gjorde du?

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
8 april 2012
Trådstartare
Limmad runt hålen väldigt tunt, sen skruvade jag fast den. Sitter kanon och rinner inte in vatten.

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
8 april 2012
Trådstartare
mustang07 skrev:
beroende på hur stora skruven är så kan du ju använda vanliga gummi o-ringar som tätningar dvs den tunna varianten så det inte blir en glipa smile

EDIT: mellan vinge och lucka syftade jag på om det inte var underförstått smile

Måste säga att du hadde en sjukt bra lösning, dock fungerade de inte på mitten av vingen pga att hålen satt en bit upp i vingen, men det där måste jag lägga på minnet ;D

Sök