Tror ni att det går att kränga på 195/40 16 på mina 7 eller 8 tum breda fälgar? jag har problem med att däcken tar i mina coilovers det är 205/45 däck på nu
ok, hur ser en typ sån fälg ut eller e det 4 bultat elr 5 elr vad e det som gör att det måste vara spacer?
Du kan ha en fälg från nyare Volvo som ex, dock att med ET25 Original sätta på en fälg som har ET48 får du fälgen 23mm längre in. Ingen hit och lär ta i fjäderben samt skrapa lite överallt. Men som som sagt, överdrev lite förut men med spacers på 25mm från t.ex Manton så går det men kostar.
Lägre ET = Fälg hamnar längre ut. Högre ET = Fälg hamnar längre in.
Detta jämförs med originalfälgens ET för att kunna räkna ut hur mycket som tex behöver spaceras..
Man måste dessutom ha koll på fälgbredden! Har du samma ET men olika fälgbredd så säger det sig själv att fälgkanten hamnar närmare skärmkanten. Samma sak om du har samma bredd men olika ET.
Om du kan alla mått så funkar denna sida bra: Willtheyfit.com
Lägre ET = Fälg hamnar längre ut. Högre ET = Fälg hamnar längre in.
Detta jämförs med originalfälgens ET för att kunna räkna ut hur mycket som tex behöver spaceras..
Man måste dessutom ha koll på fälgbredden! Har du samma ET men olika fälgbredd så säger det sig själv att fälgkanten hamnar närmare skärmkanten. Samma sak om du har samma bredd men olika ET.
Om du kan alla mått så funkar denna sida bra: Willtheyfit.com
Lägre ET = Fälg hamnar längre ut. Högre ET = Fälg hamnar längre in.
Detta jämförs med originalfälgens ET för att kunna räkna ut hur mycket som tex behöver spaceras..
Man måste dessutom ha koll på fälgbredden! Har du samma ET men olika fälgbredd så säger det sig själv att fälgkanten hamnar närmare skärmkanten. Samma sak om du har samma bredd men olika ET.
Om du kan alla mått så funkar denna sida bra: Willtheyfit.com