3910
Sök

Svarvare sökes akut!!

757 Inlägg
2 april 2012
#21
om du köper billiga skivor så kan du ju nästan räkna med att dom är skeva redan från fabrik. isf får du ju reklamera dom. man får vad man betalar för. jag gav runt 1000 lappen för mina slitsade brembo till lupon så det är inte dyrt att köpa märkesvaror.

Jävel
2 018 Inlägg
2 april 2012
#22
robzter skrev:
om du köper billiga skivor så kan du ju nästan räkna med att dom är skeva redan från fabrik. isf får du ju reklamera dom. man får vad man betalar för. jag gav runt 1000 lappen för mina slitsade brembo till lupon så det är inte dyrt att köpa märkesvaror.

gav 600 st för slitsade brembo-max till s40in. Helt klart värt de

You got to risk it, to get the biscuit :)

1 067 Inlägg
2 april 2012
#23
Blir för övrigt inte bra att svarva dem i vanlig svarv. . Måste upp i en bromsskivesvarv så man får riktig matning och ta fram och baksida i samma skär..


2 656 Inlägg
2 april 2012
#24
www.mister-auto.se smile där får du tag i sjuktbilliga kvallitetsskivor tex brembo till min bmw kostade de ca 850 med frakt för 2 brembo skivor fram


1 253 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
#25
Har aldrig haft problem med billiga skivor på de 10 åren jag handlat på t.ex biltema så och skivorna är inte skeva det är redan uppmätt . Kvarstår då navet/naven

Lev livet nu innan det är för sent

2 656 Inlägg
2 april 2012
#26
opeldrifter skrev:
Har aldrig haft problem med billiga skivor på de 10 åren jag handlat på t.ex biltema så och skivorna är inte skeva det är redan uppmätt . Kvarstår då navet/naven

jag har haft massa problem med biltemas skivor efter en hård inbromsning va dom skeva


1 253 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
#27
Okej ja jag har aldrig varit utsatt för det och skivorna är uppmätta och är inte skeva

Lev livet nu innan det är för sent

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
2 april 2012
#28
Ytan mellan skivan och navet är rengjort? Ingen rost renslipat med scotch brite rondell?

Smoke Tires Not Drugs.

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
2 april 2012
#29
Fram eller bak du bytat? Eller det är alla 4a

Smoke Tires Not Drugs.

Allfixare
1 475 Inlägg
2 april 2012
#30
Jag tror då fortfarande inte att navet är skevt. Har du kollat så inte oken kärvar?


78 Inlägg
2 april 2012
#31
Det finns bilverkstäder som har bromsskivesvarv för att svarva på plats. Man tar bort oket och fäster den där, så åk och fråga på verstäderna.
Annars om du nu har mätt upp skivorna löst som du skriver och de är nya. Så varför sätter du inte upp en indikatorklocka och mäter med skivorna monterade på bilen så ser du om navet är fel?


1 253 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
#32
mickecorrado skrev:
Fram eller bak du bytat? Eller det är alla 4a

Fram har jag bytt

Lev livet nu innan det är för sent

1 253 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
#33
Volvo_Performance skrev:
Det finns bilverkstäder som har bromsskivesvarv för att svarva på plats. Man tar bort oket och fäster den där, så åk och fråga på verstäderna.
Annars om du nu har mätt upp skivorna löst som du skriver och de är nya. Så varför sätter du inte upp en indikatorklocka och mäter med skivorna monterade på bilen så ser du om navet är fel?

Har du nåt förslag på någon verkstad i Östergötland får du gärna skriva smile har bara mätt upp skivan genom att snurra skivan och se om den går mot okhållaren någonstans. Kan jag bara hitta en verkstad som kan göra det är det ju klart smile

Lev livet nu innan det är för sent

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
3 april 2012
#34
Det är inte bak du har problem då? Kan även kännas i ratten.

Smoke Tires Not Drugs.

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
3 april 2012
#35
För att ta reda på vad problemet är måste du ta av oket.
Montera en micrometer på okhållaren som mäter på skivan.
Nu är det bara att läsa av hur mycket skivan slår och jämföra med fabrikantens värden.
Är slaget större än tillåtet, montera av skivan och mät navet.
Är värdet över här, byt nav.

Smoke Tires Not Drugs.

1 253 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
#36
problemet är att jag kan inte ta loss skivan från navet för att mäta enbart navet när det sitter på bilen, då måste jag bort med hela spindelbenet och ta loss hjullager o hela faderullan.

Och nej det känns att det kommer framifrån
Senast redigerat av opeldrifter (3 april 2012)

Lev livet nu innan det är för sent

1 253 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
#37
Okej inga tips på verkstäder här i Östergötland ? Behöver jag inte bromsa så gör jag det inte för det skakar så himla mycket sad

Lev livet nu innan det är för sent

55 Inlägg
16 april 2012
#38
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=195573
vet ej om de svarvar på plats eller ens gör sådana jobb fortfarande men det var det jag hitta efter att googlat lite..

Om jag var du skulle jag åkt till någon fordonsskola, verkstad, kompis och fått skivor och nav uppmätta med indicatorklocka så du säkert vet att något är fel där.

//Andreas


1 125 Inlägg
16 april 2012
#39
Vet inte vad du har för speciell bil,men jag har jobbat som mekaniker i flera år,och jag har aldrig varit med om att man måste ta ner hjullager för att byta bromsskiva


226 Inlägg
17 april 2012
#40
har för mig att visa honda modeller kräver att man särar på lager för att byta skiva.
kontrollera alla oken rör sig som dem ska och kolla om glidpinnarna går lätt i gummit dem sitter i. alu ok kan svälla och hindra dem från att gå lätt.



Sök