Hallå, jag har tänkte trimma min saab till 250 mer om det går. Jag har bytat intercoolern till en större och tjockare helt i aluminium och satt i ett sportluftfilter i orginalluftburken. Jag vill åt mer effekt och vrid samtidigt som jag vill minska bränsleförbrukningen. Vad ska jag mer göra än vad jag redan gjort? Chippa? Optimera? Tacksam för snabba svar // Mattias
Japp det e inga problem. Jag kör med 3 tums downpipe och sen 2,5 tums på slutet men du kan även köra på 3 tums hela vägen och då rekommenderar jag dig att köpa JT för det är prisvärt. 270 hk har jag i min och kopplingen har klarat det utan några problem. Ska du ha mer effekt så får du köpa viggen kopplingen för den tål vridet bättre.
Japp det e inga problem. Jag kör med 3 tums downpipe och sen 2,5 tums på slutet men du kan även köra på 3 tums hela vägen och då rekommenderar jag dig att köpa JT för det är prisvärt. 270 hk har jag i min och kopplingen har klarat det utan några problem. Ska du ha mer effekt så får du köpa viggen kopplingen för den tål vridet bättre.
Kan starkt rekommendera 3" downpipe och 2,5" efter kat om du tvunget vill ha steg 3. Låter lite mer än original men betydligt dovare ljud!
Hade jag varit du hade jag inte satsat mer än steg 1 med din bil i dagsläget.
Steg 3 programvara kommer snabbt ta död på din lilla GT17 snurra.
Vill du lägga ner lite mer pengar på kärran bör du byta till 9-3/9-5 aero turbon som är betydligt roligare och bättre på alla sätt och vis än GT17. Och en anpassad programvara, då får du en mycket rolig bil med trevlig karaktär!
ska du ha 250hk+ skulle jag byta till viggen koppling för de första, sen byta till aero turbon(15t) och ha ett anpassat steg 3 chip till det med 3'' downpipe, så får du en go bil med runt 270 hk måste inte vara maptun finns många andra företag på marknaden också, maptun tar såna sjuka överpriser på sina program
Sen får kan komma ihåg att T7 motorerna inte vill va med så länge va gäller trim. Upp till ~300hk och du ligger på gränsen av vad kolvarna klarar av. Men för att komma upp i de siffrorna med nån form av driftsäkerhet måste du byta till ett 15T-aggregat.
jävlar, har du hittat nån som säljer steg 1 programvara för mycket mindre än maptuns 2900? typ 1500? nej maptuns priser är inte några "sjuka överpriser". vill du ha det billigt kan du mappa själv, kvalité kostar pengar.
Bra sagt broberg!! Finns en anledning till att saab automobil valde just Maptun till att aerokonvertera 9-5an till aero som skulle säljas till egyptens flygplats!
ja 5 spänn hit eller dit .. nja snål å snål vet jag inte, vet bara att de billiga programvarorna(custom cab) som jag kört med funkat exakt lika bra och inte märkt någon skillnad alls mot mitt första maptun program, och då skillde de 4500 i pris som jag kunde köpa både viggen koppling och alu ic för.