4270
Sök

stämmer HK i min 9-5 aero kombi 320hk

80 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
gjorde nyligen en bra bytes affär mot en 9-5aero kombi 01a som jag betalat runt 60000kr för om man ska räkna pengar....

men till min fråga ...killen som hade bilen,, hadde lämnat in den och fått den chippad till ca 320hk alltså det dom gjort är
chipp
större spridare "gröna tror jag han sa"
bytt tändstifft "vad nu det ska hjälpa till med"
samt öppet filter..

bilen går nå fruktansvärt sticker som ett skott och spinner på varje växel även i höga farter

men vad jag undrar kan dom hästkrafterna stämma med det som är gjort??jag är lite tveksam för jag har läst om andra som det sägs sitta 300hk i då är det sportsystem och grejer..

men ändå tycker jag det stämmer för bilen går nå sjukt bra...

ca 320hk va vad dom a på firman...

skivorna ska glöda

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
25 februari 2007
Ja de kan säkert stämma. Bara chippet ger ju ca 40-50 hk.

Allt för den där jävla hatten!

80 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
mm..men ärjuh lite fundersam..funderar på att försöka få den bromsad i bänk...men kan juh bli tråkigt om det kommer fram att jag har 280 ist för 320hk wink'
nån som vet vart man kan bromsa till en rimlig slant inte för långt från dalarna skulle vara bra..

skivorna ska glöda

103 Inlägg
25 februari 2007
Saab 9-5 Aero 00-01 230hk
Steg 2 - 280hk 420Nm

* Mjukvara

* 2,5" Sportavgassystem med ett ovalt 4" eller dubbelt 3" slutrör

* Pris: 17 687:- sek

Steg 3 - 300hk 440Nm (380Nm med automatlåda)

* Mjukvara

* 2,5" Sportavgassystem med ett ovalt 4" eller dubbelt 3" slutrör

* 3" Metallisk racekatalysator

* KN sportluftfilter, insats

* Pris: 27 745:- sek

jag har svårt att tro att du har 320hk med bara chip och filter dessutom varför har han bytt spridare isåfall lär han ju ha bytt turbo annars vette fan varför man byter spridare.

chip avgas samt annan turbo med större spridare sen en mappning då hamnar du nog uppimot 320-350hk

Kör numera skyline gts :D
Den som ingen Turbo har den får åka utan Bar:p
GLÖM INTE att kika på projekt bilderna:)
film klipp: http://www.vimeo.com/user739440/videos

5 710 Inlägg
25 februari 2007
Att nå 320hk utan att byta turbo samt avgassystem är i princip omöjligt så det finns själ att betvivla den uppgiften.

MVH Jonas
..............

Örebroare i exil
970 Inlägg
25 februari 2007
apyngel skrev:
gjorde nyligen en bra bytes affär mot en 9-5aero kombi 01a som jag betalat runt 60000kr för om man ska räkna pengar....

men till min fråga ...killen som hade bilen,, hadde lämnat in den och fått den chippad till ca 320hk alltså det dom gjort är
chipp
större spridare "gröna tror jag han sa"
bytt tändstifft "vad nu det ska hjälpa till med"
samt öppet filter..

bilen går nå fruktansvärt sticker som ett skott och spinner på varje växel även i höga farter

men vad jag undrar kan dom hästkrafterna stämma med det som är gjort??jag är lite tveksam för jag har läst om andra som det sägs sitta 300hk i då är det sportsystem och grejer..

men ändå tycker jag det stämmer för bilen går nå sjukt bra...

ca 320hk va vad dom a på firman...

Ser att det är Jockes gamla bil du har köpt(?) Han har skrytit väldigt mycket om sina 320 hk, men aldrig egentligen gjort några försök att bevisa hur mycket effekt han egentligen har under huven. Som Jonte säger, originalturbon pallar inte den effekten. Och han åkte väl med standard avgas så vitt jag vet. Även där kan man ifrågasätta effektsiffran. Nä snarare neråt 260-280 hk skulle jag gissa på

Hej FRA!

2 122 Inlägg
25 februari 2007
apyngel skrev:
mm..men ärjuh lite fundersam..funderar på att försöka få den bromsad i bänk...men kan juh bli tråkigt om det kommer fram att jag har 280 ist för 320hk wink'
nån som vet vart man kan bromsa till en rimlig slant inte för långt från dalarna skulle vara bra..

i sundsvall finns en bromsbänk som bromsar på hjulen
www.motornord.se

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Sök