4111
Sök

Köpråd: Ungdomsbil 15 000kr [SAAB, VOLVO, BMW .etc]

761 Inlägg
4 april 2012
trippelturbo skrev:
Snurriis skrev:
trippelturbo skrev:

Du talar om min bil smile

Det är denna karls bil  _aero på garaget och jag tror inte att det är en pendlar bil han är ute efter tongue

Dont get it ?!

oftast när man vill ha en lite tystare bil så vill man ha den som en vardags bil smile

* Studerande *
563 Inlägg
4 april 2012
Med hänsyn till den budget du har, så skulle jag nog mer leta/kolla efter en bruksbil i "välvårdat/gott" skick än "märket" i sig.... Visst, du kan välja & glida runt i en Bmw, men kom ihåg att du får inte så mkt "BmW" för 15,000,-  tyvärr... (förutsatt att du inte hittar EN oerhört välvårdad med pigg motor).

50 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
Snurriis skrev:
trippelturbo skrev:
Andromeda skrev:

Och jag tycker att hiphop låter skit. Jag tycker i och för sig att raka rör låter skit också. Jag tycker att en bil ska vara helt tyst vid normal körning och börja morra litegrann när den passerar 3000 rpm.

Jag ville bara säga att alla har olika preferenser.

Du talar om min bil smile

Det är denna karls bil  _aero på garaget och jag tror inte att det är en pendlar bil han är ute efter tongue

Neh jag letar inte efter någon pendlarbil direkt tongue Vill bara ha något kul och stiligt att köra smile Elr ett riktigt vrålåk, då behöver den inte vara så fin.

ascona84 skrev:
volvo 940 llt

Gillar inte 740 elr 940 särskilt mycket, ser väldigt gamla ut.

Ljepone skrev:
Med hänsyn till den budget du har, så skulle jag nog mer leta/kolla efter en bruksbil i "välvårdat/gott" skick än "märket" i sig.... Visst, du kan välja & glida runt i en Bmw, men kom ihåg att du får inte så mkt "BmW" för 15,000,-  tyvärr... (förutsatt att du inte hittar EN oerhört välvårdad med pigg motor).

Jo det verkar lite halvsvårt att hitta en schysst BMW i min prisklass.

50 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
Ville bara meddela att det blev en 855 Turbo big_smile Inte finaste skicket men de 7000kr som den kostade var den värd! Skattad och besiktad till slutet av året dessutom smile Låter och går gött med sina 225hk

http://i299.photobucket.com/albums/mm292/Crille-swe/652152dc.jpg

2 401 Inlägg
23 april 2012
Crille-swe skrev:
Ville bara meddela att det blev en 855 Turbo big_smile Inte finaste skicket men de 7000kr som den kostade var den värd! Skattad och besiktad till slutet av året dessutom smile Låter och går gött med sina 225hk

http://i299.photobucket.com/albums/mm29 … 2152dc.jpg

Oj det var jävligt billigt! Hur långt har den gått och vad menar du med "inte i finaste skicket"? :p

50 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
22600mil Läcker lite någonstans från kylaren + oljligt bakre kant/ under motorn men återstår och se om den bara inte har blivit rengjord där på länge eller om den läcker olja. Utanpå så har den klarlacksläpp på motorhuv och lite på taket, krackerlerad bakre kofångare och en buckla på hö framdörr.

Och förresten, tack alla som var med och diskuterade smile

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
24 april 2012
Den ser ut att kunna bli riktigt fin i rätta händer smile

MVH Rikard

Sök