3709
Sök

Tips på hobbys?

wtf.
85 Inlägg
29 april 2012
TouchOfRed skrev:
Lohman skrev:
pjaa.. En sak som jag kan tipsa om är att börja cykla! för det är den enda hobby jag har!

kolla på den här filmen och se om det är nått för er! allt från dual slalom, Am och Downhill finns med där. själv så pysslar jag med Downhill och Dirt.

http://www.pinkbike.com/video/252277/

här har vi en "Dirt" film:
http://www.pinkbike.com/video/247836/

Har faktiskt funderat RIKTIGT mycket på att börja cykla. Cyklade typ varje dag när man var mindre, innan moppeålder. Hoppa i hopp osv, sjukt rolig tid... :')
Men jag har ingen att cykla med, tror det är där skon klämmer.
Har även funderat över att börja med skateboard, eller longboard.

men det låter ju awesome! folk finns det alltid! du kan alltid lära känna någon/några som cyklar! brukar vara sköna typer!

ta en titt på: www.swebikers.se , www.happymtb.org eller www.pushbike.se

Lovar att det är lika kul nu som det var då;)

"Måste vara garagets vanligaste fråga? Använd sökfunktionen och håll tummarna för att inte datan krashar pga alla träffar."

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 april 2012
tkd_rille skrev:
Busgrabb skrev:
Kör hoj, det är skitkul! Jag har haft en hel del olika och ingen är direkt tråkig smile
Nu dom senare åren har jag börjat köra vattenskoter, det är sjukt kul men dock lite för kort säsong.

Va,  rätt kläder så kör man vintern med :S   bara ut i havet ju.

Mnjaa visst går gör det ju men ska det vara gött får det ju vara sommarmånaderna.

Autotech

9 Inlägg
29 april 2012
Fiddy/Midsize?
Är inte så jävla dyrt och finns säkert nån bra bana i Norrköping. smile

Muttley
29 april 2012
Busgrabb skrev:
tkd_rille skrev:
Busgrabb skrev:
Kör hoj, det är skitkul! Jag har haft en hel del olika och ingen är direkt tråkig smile
Nu dom senare åren har jag börjat köra vattenskoter, det är sjukt kul men dock lite för kort säsong.

Mnjaa visst går gör det ju men ska det vara gött får det ju vara sommarmånaderna.

Jo i och för sig.  Har en kompis som kör vintertid med uppe i skärgården sthlm.  Hans skotrar fick vara med i erik och mackan med smile.  Sjukt tryck i sådana leksaker.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 april 2012
tkd_rille skrev:
Busgrabb skrev:
tkd_rille skrev:

Jo i och för sig.  Har en kompis som kör vintertid med uppe i skärgården sthlm.  Hans skotrar fick vara med i erik och mackan med smile.  Sjukt tryck i sådana leksaker.

Hehe då har han inte för många att kör med antar jag?
Har nog sett en av hans skotar till salu på Blocket då, det står speciellt att den varit med i Erik och Mackan, vet dock inte om det gör den mer lättsåld eller så men men tongue

Autotech

Muttley
29 april 2012
Busgrabb skrev:
tkd_rille skrev:
Busgrabb skrev:

Har nog sett en av hans skotar till salu på Blocket då, det står speciellt att den varit med i Erik och Mackan, vet dock inte om det gör den mer lättsåld eller så men men tongue

De var nog 2 på vintern, han har inga gränser.  Jo han sålde nog den ena till förmån av en snabbare. smile

Men vattenskoter om man ska ha utrustningen själv är väldigt dyrt i inköp ju, om man då vill ha en vettig maskin som inte strular. Och ändå måste man skruva som fan.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 april 2012
tkd_rille skrev:
Busgrabb skrev:
tkd_rille skrev:

De var nog 2 på vintern, han har inga gränser.  Jo han sålde nog den ena till förmån av en snabbare. smile

Men vattenskoter om man ska ha utrustningen själv är väldigt dyrt i inköp ju, om man då vill ha en vettig maskin som inte strular. Och ändå måste man skruva som fan.

Ahaa okay två tom.
Skruva som fan på nyare maskiner håller jag inte med om man visst kostar det en slant att skaffa.

Autotech

Meldem
917 Inlägg
30 april 2012
aha_100 skrev:
TouchOfRed skrev:
aha_100 skrev:
Radiostyrda bilar är sjukt roligt, har några bilar själv!

Eldrivna? smile

aa självklart, finns ingen vits med att köra metanol längre.

varför är det så?

själv bytte jag från eldriven till metanol när jag höll på med rc för 5 år sen, det var sjukt vilken uppgradering det var! men det var ju ett tag sen med och inte riktigt samma klass på bilar, men ljudet framför allt va ju häftigt!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

535 Inlägg
30 april 2012
Marticus skrev:
varför är det så?

själv bytte jag från eldriven till metanol när jag höll på med rc för 5 år sen, det var sjukt vilken uppgradering det var! men det var ju ett tag sen med och inte riktigt samma klass på bilar, men ljudet framför allt va ju häftigt!

För att nu finns det borstlösa motorer samt lipo batterier. Fanns väl för 5 år sen också iofs?

I vilket fall är prestandan i elbilarna mycket bättre än hos metanolarna, driftsäkerheten.
De blir inte oljigt, underhållsfritt.

Nackdelen är att du måste ladda batterier men har man flera uppsättningar batterier så att du kan ladda medans du kör så är inte det ett problem.

1 232 Inlägg
30 april 2012
jag e musiker spelar rockabilly på helgerna . kan man räkna det som hobby???
kolla min sida för mer info.

Självlärd
3 083 Inlägg
30 april 2012
Handla på tradera är ju rätt skoj också. Så länge man vet vad man ska handla. Jag har en liten hobby verksamhet som jag kör med nu när jag ändå är arbetslös o sitter hemma hela dagarna. Så tiden går ju rätt fort

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

347 Inlägg
2 maj 2012
FPV (First Person View) är väl det fräckaste som finns just nu... big_smile

Man har alltså videokamera i flyget, radiolänk och sedan videoglasögon på sig och flyger inifrån flygplanet.
Känslan är obeskrivbar när man flyger in lågt. Har inge nvidare snabb modell just nu utan mer en beginnermodell jag flyger fpv med för att lära mig men den gör väl ändå 60kmh kanske.

Den modellen som är i filmen kan tweakas att gå i ca 280km/h den du big_smile

Inte speciellt dyrt är det heller men man bör först lära sig att flyga modellflyg ordentligt innan man går över till fpv.

Modeller för struntsummor samt all annan utrustning man behöver finns hos www.hobbyking.com
Har själv lagt ca 10beställningar där utan några som helst bekymmer. Det enda man ska tänka på är att bara köpa grejer som finns i lager för annars väntar hela ordern och det kan ta tid

En liten teaser

http://www.youtube.com/watch?v=DsTWwLi5HEE

En till med en GoPro kamera monterad jämte fpv-kameran

http://www.youtube.com/watch?v=0YDZBNsG … re=related
Senast redigerat av davel (2 maj 2012)

Meldem
917 Inlägg
4 maj 2012
davel skrev:
FPV (First Person View) är väl det fräckaste som finns just nu... big_smile

Man har alltså videokamera i flyget, radiolänk och sedan videoglasögon på sig och flyger inifrån flygplanet.
Känslan är obeskrivbar när man flyger in lågt. Har inge nvidare snabb modell just nu utan mer en beginnermodell jag flyger fpv med för att lära mig men den gör väl ändå 60kmh kanske.

Den modellen som är i filmen kan tweakas att gå i ca 280km/h den du big_smile

Inte speciellt dyrt är det heller men man bör först lära sig att flyga modellflyg ordentligt innan man går över till fpv.

Modeller för struntsummor samt all annan utrustning man behöver finns hos www.hobbyking.com
Har själv lagt ca 10beställningar där utan några som helst bekymmer. Det enda man ska tänka på är att bara köpa grejer som finns i lager för annars väntar hela ordern och det kan ta tid

En liten teaser

http://www.youtube.com/watch?v=DsTWwLi5HEE

En till med en GoPro kamera monterad jämte fpv-kameran

http://www.youtube.com/watch?v=0YDZBNsG … re=related

det där har jag aldrig hört talas om förut, jäklar så häftigt!!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

1 079 Inlägg
4 maj 2012
Själv har jag lite för många hobbies, är dock aldrig uttråkad däremot tvärtom väldigt trött ibland smile
Bilar, datorer, datorspel, hembio, fiske, jakt, skytte, gym/träna, spela gitarr, teckna och inte minst jobbet är som en hobby för mig.

En givande hobby är fiske och jakt
Är man mer innetyp så spela gitarr finns hur mkt som helst att lära sig, fast det kanske beror på vilken musik man gillar också.
Senast redigerat av Madhouse (4 maj 2012)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Sök