Kör en relativt standard b230fk, 531 topp a kam, o 13c turbo, och den sprutar olja som tusan ur slangen som kommer från vevhusburken, den som går över toppen och sedan in till turbo.
har den öppen och nerstucken i pantflaska med luftningshål. körde på 1.4 bar igår ochg det sprutade snabbt ut runt 1.5 liter på en halv minut (våldade)
sprutar inget vid lugn körning.
sänkte laddet idag, till 0.9 sprutar fortfarande vid hård körning men endast runt en 5 del av det som kom igår.
kollat komp, 10 bar på ettan, 10.5 på tvåan, 11 på trean, 10.5 på fyran, så känns inte som toppacnknigen är kass.
frågan är varför i helsike det är så högt tryck, är min oljefälla kanske kass? den kanske inte stoppar tillräckligt?
har rensat den så den är verkligen inte igensatt. kör nu endast med vevhusburken/oljefällan och sedan slang över toppen o ner i en pantflaska, alltså utan flamfilter, och har ja flamfilter så hjälper det inte ett dugg heller.
är det någon som har en teori? vill inte byta toppackning då ja bytte den för 60-70 mil sedan
Mvh Ekan
940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla