3966
Sök

Färgkod Mercedes-Benz w124

"Sideways is the only way"
66 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Tjena, någon som vet färgkoden på den ljusgråa färgen som förekommer bland annat w124 karossen, alternativt står det någonstans på bilen ? smile

Jdm

2 624 Inlägg
8 maj 2012
Står på balken/plattan ovanför kylaren :-)
Senast redigerat av martinn (8 maj 2012)

66 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
martinn skrev:
Står på balken/plattan ovanför kylaren :-)

Okej tack smile

Jdm

LillNaisarn
9 maj 2012
http://i75.photobucket.com/albums/i318/LillNaisarn/DSC00095-1.jpg
Du ser vart jag håller fingret på 147 är färgkoden, annars går det enkelt att kolla upp via chassi nummret vad man har för färgkod smile

(Om du nu inte redan hunnit hitta vad för färgkod du har)

108 Inlägg
9 maj 2012
Ett tips Sebbe , i tårne kan du köpa färgburkar med färdig klarlack i exakt samma färg. Dom blandar på plats efter att du lämnat färkoden smile en polare lackade planket på en 124 med sån burklack och det blev riktigt bra smile

66 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
http://i75.photobucket.com/albums/i318/ … 0095-1.jpg
Du ser vart jag håller fingret på 147 är färgkoden, annars går det enkelt att kolla upp via chassi nummret vad man har för färgkod smile

(Om du nu inte redan hunnit hitta vad för färgkod du har)

Okej har inte hunnit kolla men då vet jag vilket nummer jag ska gå efter så tack! smile

Jdm

66 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Lewmpz skrev:
Ett tips Sebbe , i tårne kan du köpa färgburkar med färdig klarlack i exakt samma färg. Dom blandar på plats efter att du lämnat färkoden smile en polare lackade planket på en 124 med sån burklack och det blev riktigt bra smile

Okej ska laga lite rostfläckar så hade varit perfekt fara dit då och köpa, kan ta med dig så får du visa vars de är wink

Jdm

108 Inlägg
10 maj 2012
JDMSebbe skrev:
Lewmpz skrev:

Okej ska laga lite rostfläckar så hade varit perfekt fara dit då och köpa, kan ta med dig så får du visa vars de är wink

Haha jodå det är bara höra av dig wink

5 111 Inlägg
10 maj 2012
Äldre bilar brukar vara lackade i 735 Astralsilber och nyare i 744 Brilliantsilber.

66 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
Lewmpz skrev:
JDMSebbe skrev:
Lewmpz skrev:

Haha jodå det är bara höra av dig wink

Får göra det hurdu! smile

Jdm

66 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Äldre bilar brukar vara lackade i 735 Astralsilber och nyare i 744 Brilliantsilber.

Det är ju mer åt silverhållet, min är ju mer grå.

Jdm

5 111 Inlägg
10 maj 2012
Aha, det är den färgen, den vet jag hur den ser ut men inte vad den heter. tongue

66 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Aha, det är den färgen, den vet jag hur den ser ut men inte vad den heter. tongue

Okej jaja, nå jag har inte kollat under huven ännu, ska göra det, lär ju märkas då smile

Jdm

Sök