3117
Sök

Lite hjälp, Yamaha YZ 490 - 86a

709 Inlägg
26 maj 2012
Trådstartare
bestyckat ner den från 410 till 380, flyttat schimsen lite på nålen och nu jäklar skottar den på!..

De absolut brutalaste jag kört. tongue

Rejsa ?
2 959 Inlägg
26 maj 2012
Nybergrobin skrev:
Ett annat tips är att köpa ett originalstift på yamahacenter tongue  Du anar inte vilka problem man kan få med fel stift...

Köpa ett i orginalförpackning är som att kasta pengarna i sjön, vettigare att köpa den rätta sorten från NGK tex...

Autotech

2 405 Inlägg
27 maj 2012

Kanske är dags att köpa några riktiga skydd? Kör själv så jag vet hur snabbt olyckan är framme tongue

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
27 maj 2012
Nybergrobin skrev:

Kanske är dags att köpa några riktiga skydd? Kör själv så jag vet hur snabbt olyckan är framme tongue

exakt ! Ryggplatta framför allt.
Har skadat mig väldigt mycket pga cross.  handleder som har gått av, armar , titanplatter, skruvar, ärr.
Inge skoj pga man e "lat" Men man lär sig oftast efter sina misstag som sagt.. tongue

C H E V R O L E T <3

2 405 Inlägg
27 maj 2012
Children-Of-Bodom skrev:
Nybergrobin skrev:

exakt ! Ryggplatta framför allt.
Har skadat mig väldigt mycket pga cross.  handleder som har gått av, armar , titanplatter, skruvar, ärr.
Inge skoj pga man e "lat" Men man lär sig oftast efter sina misstag som sagt.. tongue

Tack och lov så har jag aldrig lyckats bryta något under crosskörning men då kör jag med komplett överkroppsskydd, nackskydd, enduro-handskar, höftskydd, knäskydd och riktigt fina stövlar  (och givetvis hjälm då...)

Jag lovar dig att man älskar skydden när man kraschar och inser att kroppen är intakt åter igen smile

Edit: Tror du man borde investera i ett par handleds-skydd också? Har hört att dem inte hjälper så mycket men jag vet inte....
Senast redigerat av Nybergrobin (27 maj 2012)

709 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
jodå grabbar:)  Jag har skydd annars, men detta blev bara en snabb test. tongue

365 Inlägg
27 maj 2012
XorcessX skrev:

Regel nr.1: Ha alltid skydd, särskilt på "snabbtest", för är det nån gång det händer nåt så är det fan då hehe :p

//Gabriel, som kan köra igen efter förra säsongens vurpa

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

2 405 Inlägg
27 maj 2012
Winterdrift skrev:
XorcessX skrev:

Regel nr.1: Ha alltid skydd, särskilt på "snabbtest", för är det nån gång det händer nåt så är det fan då hehe :p

//Gabriel, som kan köra igen efter förra säsongens vurpa

Har en kompis som tippade med crossen för ett par veckor sedan och slet av korsband och ledbandet i knät hmm Så jag rekommenderar dig starkt att ta på dig skydden under ALLA körningar.
En sådan simpel grej men ändå så är säsongen förstörd för honom (inkl vintern).

709 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
ja de finns ju inga ursäkter att inte ha skydd sä är det. tongue

Sök