3561
Sök

Ställa på pumpen på en mercedes 250 20 ventilare !

14 Inlägg
18 maj 2012
Trådstartare
skulle vilja ställa på pumpen på min mercedes 250 sug diesel , de är alltså en 20 vintilare och har ingen aning om hur man ställer på den . så äre det någon som vet hur man gör ? smile

276 Inlägg
18 maj 2012
På bakre gaveln sitter ett lock, innanför de har du en bult i nedre hörnet, lossa försiktigt låsmuttern, skruva sedan in bulten ett kvars varv åt gången tills du blir nöjd, skruvar du för långt så sjunker inte bilen ner till tomgång efter att du släpper gasen.

Annars så köper du en turbopump av mig och skickar den på moddning hos blacksmoke racing! ;-)

14 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
är det de där locket som sitter på baksidan av pumpen i typ 6 torksskruv ? och så sitter det en kontakt på locket ? smile

14 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
nu fick jag till de smile vart ju skillnad , men kan man inte göra så att den åker ner i varv så man kan ställa på mer ? eller göra på nå annat vis så den sotar mera ! smile

276 Inlägg
21 maj 2012
j-svenssson skrev:
nu fick jag till de smile vart ju skillnad , men kan man inte göra så att den åker ner i varv så man kan ställa på mer ? eller göra på nå annat vis så den sotar mera ! smile

Skicka pumpen till någon som kan fixa i 7mm element ;-)

14 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
okejokej så de är ända lösningen ? smile

276 Inlägg
21 maj 2012
j-svenssson skrev:
okejokej så de är ända lösningen ? smile

Japp! tongue

818 Inlägg
22 maj 2012
http://iloapp.kjenik.se/data/_gallery/p … esized.jpg

1 - Tomgångsjustering, fin.

2 - Tomgångsjustering, grov. Utåt för att sänka tomgången.

3 - Maxvarv justering. Inåt för att öka maxvarvtalsbegränsning.

4 - Full last justering. Utåt för att öka bränslemängden.

Det är vad jag läst till mig på internet, alltså borde du kunna sänka tomgången och ställa på pumpen mer? Tror det är en pump från en 300 men ska se ungefär lika ut på 250
Senast redigerat av rasurbo (22 maj 2012)

128 Inlägg
4 juni 2012
slipa tryckventiler är enklaste sättet att få mycket diesel.. tongue
dock så har du ingen turbo menmen..

Sök