3738
Sök

Lambdasond problem c70 t5 98

Alien
5 juni 2012
Trådstartare
#1
Jag har en c70 t5 Autotech steg4 årm 98 som lambda lampan har lyst på. Bilen har gått ojämt ibland och ryckt lite. Väldigt störande! Så, idag äntligen åkte jag till Trollhättan där Autotech har sin verkstad, dom kollade över bilen och bytte lambda sonden och allt var frid och fröjd... Ända tills jag kom till Göteborg, då ryckte bilen till och den förbannade lampan tändes igen:(. Och givetvis så började bilen gå ojämt igen.

Är det nån som har haft samma problem eller känner igen detta? För det kan väl inte var så att man ska byta Lambda efter typ var 10e mil......? Kan det vara nått annat som gör så att bilen käkar Lambdasonder??

Forummoderator
26 397 Inlägg
5 juni 2012
#2
Hur mår magnetventilen..?
Brukar ju kunna vara en klassiker till att ge ryckningar, i alla fall vad man har läst sig till.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Alien
5 juni 2012
Trådstartare
#3
Jag tror att verkstaden sa att det inte fanns nån ventil!? (Kan det stämma?) Den gick ju som en klocka dom första 8 milen.. Tills det ryckte till igen..

Forummoderator
26 397 Inlägg
5 juni 2012
#4
Alien skrev:
Jag tror att verkstaden sa att det inte fanns nån ventil!? (Kan det stämma?) Den gick ju som en klocka dom första 8 milen.. Tills det ryckte till igen..

I och för sig så kopplar dom ju förbi den har jag för mig..någon får rätta mig om jag har fel.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Alien
5 juni 2012
Trådstartare
#5
Tät och fin som en konservburk..

140 Inlägg
5 juni 2012
#6
Klassiker att lmm är kass och skickar fel kod på just lambda.
Lambda ligger ju bara och korigerar på låg last, medans lmm är med hela registret.
men kolla fel koder i gen, så är de nog möjligt att den säger just lmm nu.


Alien
6 juni 2012
Trådstartare
#7
Ska testa att byta LMM, så får vi se vad som händer. Tycker som att det låter vettigt.

4 824 Inlägg
6 juni 2012
#8
det är ingen lambdalampa utan en motorelektroniklampa och den kan tändas av en helvetes massa olika anledningar så ta och läs av felkoderna och se vad dom säger innan du byter en massa grejer.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

29 Inlägg
6 juni 2012
#9
Hejsan!

Vilket skit sad Ring oss imorgon torsdag så får vi spåna vidare.. Vi dubbelkollar alltid dessa och din lamda var död ( reglerade ej )..
Nu kan det ju vara så att din lmm oxå är kass. Känner du någon som har en turbo  850/S/V70 -1998? som du kan låna lmm av..

Mvh Patrik Atech
Senast redigerat av ATM_Patrik (6 juni 2012)


Alien
8 juni 2012
Trådstartare
#10
Tack för hjälpen Atech...


Sök