3758
Sök

Lackering av bromsok.

GT-Driver
88 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
Någon som vet om det är j#vla jobb med att montera av och på bromsoken, har hört att det kan vara rätt så jobbigt.
Har en BMW 320i.

Regards/ LeviST ;)

Solfilmsmontör
949 Inlägg
5 mars 2007
Brukar bara sitta med två skruvar och slangen om du ska ha bort de helt.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

saabtok
1 306 Inlägg
5 mars 2007
Pensel måla de så slipper du ta av de  blir minst lika bra kolla min , fast de är blåare irl

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

1 231 Inlägg
5 mars 2007
händer det nått om det kommer på bromsskivorna eller ? :S

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
5 mars 2007
beläggen slipar ju bort färgen som träffar skivorna. så nopp. rekommenderar hammarlack+pensel. står sig mkt bättre än vanlig färg + att du får rostskydd på köpet smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

1 231 Inlägg
5 mars 2007
är inte sån där bromsok färg att rekomendera da ? eller det är de du menar ? smile

248 Inlägg
5 mars 2007
Har sett att div e-handlarna har bromsoks färg, är det något att ha eller ska man göra som n0ll säjer att man ska köpa hammarfärg?

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"

GT-Driver
88 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
OK tack, det är alltså bättre att pensla, jag tänkte spraya först. Men det får väll bli penseln istället wink. Tack för svaren. wink

Regards/ LeviST ;)

Bobo
5 mars 2007
Ja kör med pensel, har sprayat en gång, blev inte i närheten så bra. Jag brukar köpa färg från Applet styling grymt bra 329:- + frakt

(none)
1 725 Inlägg
5 mars 2007
jag spraya tre ggr. Blev såå jäkla bra å glansit.
Jag tog inte heller av mina. Går lika bra det att slipa dom och spraya dom på plats.

men visst, ska itne säga något om pensling. låter som det verkar bra det med smile ?!

--Lev i går som det vore i morgon--

Sök