4255
Sök

trimma audi 100

.......
2 655 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
tjeena,

har en kopis som äger en audi 100, en 85:a och han vill trimma den en aning, han är inte så jätte grym på bilar så ja tänkte ta och hjälpa han en aning. han går fordon = ekonomin e halvtajt. men ja har föreslagit att vi ska börja med att:  bygga större avgassystem, blir väl 2½" me 2st simons, riktigt öppet filter men avskärmning, ett BMC- filter blir det. och sen chippa den. men då e min fråga, finns det nånting annat billigt och lätt sätt att trimma på som ja inte tänkt på nu?...
Senast redigerat av beemern (10 januari 2007)

67 Inlägg
10 januari 2007
går det inte att höja bränslet på en sån

.......
2 655 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
rogeraero skrev:
går det inte att höja bränslet på en sån

vet faktiskt inte, kan inte så mycke om audi. är mest på bmw fronten ja e grymm tongue...

"audiot"
287 Inlägg
10 januari 2007
En audi 100  utan turbo får man inte särskilt mkt mos jämfört med pengarna man lägger ned är jag rädd. kan nog bli dyrt att skrämma upp den mkt. med avgas och filter och ett chip på denna bil får man väl lika mkt som alla andra sugmotorer, dvs inte särskilt enorm ökning. Men det låter ju roligare i alla fall. Men om man byter kammar till elakare och ökar soppa och chippar och håller på, då blir det i alla fall bättre, men som sagt förmodligen rätt dyrt och ingen direkt "whooo" upplevelse.

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

.......
2 655 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
oumi skrev:
En audi 100  utan turbo får man inte särskilt mkt mos jämfört med pengarna man lägger ned är jag rädd. kan nog bli dyrt att skrämma upp den mkt. med avgas och filter och ett chip på denna bil får man väl lika mkt som alla andra sugmotorer, dvs inte särskilt enorm ökning. Men det låter ju roligare i alla fall. Men om man byter kammar till elakare och ökar soppa och chippar och håller på, då blir det i alla fall bättre, men som sagt förmodligen rätt dyrt och ingen direkt "whooo" upplevelse.

hehe näe de förstår ja, men de är hans första bil å han går bara i skola än. men han vill inte ha den till nått monster utan bara piggare än orginal. de han ev komer ta sej råd är extraktor, de beror på va dom kostar till en sån audi. men hur ställer man på soppan åså som alla nämner, är inte de genom att chippa eller går de att göra de på ett annat vis?...

.......
2 655 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
ingen som vet nå?...

"audiot"
287 Inlägg
10 januari 2007
Nja, vet och vet, som alla andra kan man ju lätt sitta och gissa men ska du vara säker på din sak gå in och prata med folk på audi 100 avdelningen på www.nordicaudi.se. Där finns de flesta av dom bästa auditokarna smile

mvh Johan

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

Audi/Wv mek
148 Inlägg
6 mars 2007
soppan ställer du på vid luftburken, i burken sitter en "platta" som lyfts av suget in i motorn, med hjälp av den plattan så bestäms det hur mycket soppa som ska in i motorn dvs: det styrs inte elektroniskt på något sätt utan mekaniskt! hur som helst, på luftburken sitter det ett aluhus med en massa slanganslutningar på, längst ner på det huset sitter det en plugg framåt i färdriktningen, innanför den pluggen finns det en ventil med en fjäder, om du "brickar" upp den fjädern så ställer du på soppatrycket! tyvärr så har orginalpumparna på audi (antar att vi pratar 2,3) en tendens att inte skicka på så mycket mer bränsle än vad bilen behöver orginal men lite skillnad ger det iaf, annars kan du skaffa en pump från t.ex en audi 200, rent förj****gt att byta men...
lycka till
PS: ett chip på en så pass gammal audi ändrar bara tändningen men kan faktiskt ge oanad effekt på vissa motorer!
Senast redigerat av Berry (6 mars 2007)

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

Sök