tja! håller på med ett basprojekt men vet inte riktigt vad jag ska ha för laddare till batteriet i skuffen? jag ska inte använda laddaren medans jag spelar utan när det är dött eller när jag är klar.
Batteriet ska laddas under spelning för du INTE ska få ett urladdat batteri. Inte bra att tömma ett batteri under spelning då bland annat slutstegen kan ta stryk.
okej hur brukar man göra med laddare med inkoppling osv? Räcker det att koppla + kabel till plus-pol och - kabel till minus-pol och sen ansluta laddaren i ett vägguttag? Hur gör dom som spelar på gatuträffar, har dom bara en rejäl batteribank? Just nu har jag bara införskaffat mig ett 105ah batteri med ett mono-steg som drar runt 85A vid 2 Ohms koppling, då är ju inte 105ah nogat att hänga i granen. Ska man ersätta det med det gamla batteriet i motorrummet och köpa en kondensator istället? blev många funderingar där hoppas ni har ork att svara på dom /E
Förhoppningsvis borde du inte behöva spela dina batterier torra då det tar bra med stryk på stegen som tokken nämnt. En duglig batteriladdare som ger ett bra rus & sedan en Ctek-laddare för underhåll av batterierna under nätter och liknande är inte alls fel.