3525
Sök

Hitta passande färg till sliten lack?

3 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
Eftersom bilen inte går särkillt många år till så tänkte jag fixa rost och lacksläpp på skärmarna ytligt! Problemet är att om jag köper lack i bilens orginalfärg så passar den inte särskillt bra utan den är för klar/ljus.
Finns det något sätt att hitta/blanda en färg som passar perfekt ändå? Eller kan man "slita" den nya lacken till någorlunda samma färg?
Förövrigt en röd vw jetta smile

Hjälp! hmm

Ustkaka
506 Inlägg
16 juli 2012
Polera bilen, Alt. gå till en färghandlare med en provbit (tanklock eller något) så kör dom den i en makapär.
Men frågan är om det blir det härmatta som jag antar att din bil är :p

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

3 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
Den är inte matt smile Bara helt enkelt inte riktigt samma färg som den borde vara ^^ Fixar en vanlig "färghandel" billack?

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
16 juli 2012
är du säker på att det är bilens lack som är sliten och inte färgen som är fel nyans trots att det står att det ska vara rätt?
det har hänt de flesta av oss. det är då man lär sig köpa lite dyrare färg hos riktig lackfirma. de flesta har på burk och blandar efter beställning.

3 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
Det skulle ju absolut kunna vara så! Jag tog bara för givet att eftersom bilen är såpass gammal har lacken på bilen förändrats! Jag får åka in och se vad de säger helt enkelt, kan dock tänka mig att det är dyrare och således inte värt det! Fast jag lämnar ju hellre skärmarna orörda än går på med fel färg och jag vill ju inte heller ha kvar dem som de är.

2 624 Inlägg
16 juli 2012
Åk till en firma som säljer bilfärg. eller så chansar du och uppger ditt färgnummer till typ bilfarg.se och ser hur det blir. viss skillnad kan man polera ut så det syns mycket mindre smile

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
17 juli 2012
en sprayburk med proffsblandad färg ger jag 245.- för så det är inte jättedyrt

Sök