2895
Sök

Knackande motor i en 1969 dodge charger big block

197 Inlägg
23 juli 2012
Narco skrev:
....startmotor

den lat inget innan.

Sitter startmotorn rätt? Tog du bort shimsen kanske?

Jag heter AutoCool. Can you .se why?

55 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
bytade packning idag men ljudet finns fotfarande dar. det later knappt nar jag startar det men nar den borjar bli varm sa kommer tickande mer och mer

Offroad Racing
3 122 Inlägg
23 juli 2012
Låter ju lite som vevlagerknack, när motorn blir varm så blir oljan tunnare och det "slår igenom" mer. Är det så så bör ljudet förändras i samband med oljebyte, ny olja är ju lite tjockare än gammal olja även när den är varm. Vill man så går det ju även att testa lite tjockare olja än tidigare.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

269 Inlägg
23 juli 2012
Narco skrev:
bytade packning idag men ljudet finns fotfarande dar. det later knappt nar jag startar det men nar den borjar bli varm sa kommer tickande mer och mer

Bytte du båda sidor, hur såg de gamla packningarna ut, något som tyder på att avgaserna läckt utanför anläggningsytorna?

Jag brukar köra med avgaskladd när jag monterar headers, det är tunt matrial i själva anläggningsramen (ca: 7-10 mm) så det är lätt att dra ned den med bultarna, och då blir den gärna som en banan om du förstår vad jag menar, speciellt känslig är mitten rören, där har du två avgaskanaler som skall dras fast med två bultar, väldigt lätt att man drar lite för hårt och får det otätt där..

Mopar or no car:)

1 532 Inlägg
23 juli 2012
Startade upp min El Camino idag för första ggn med 572a o jag höll på o svimma då det lät som fan o trodde att det var nåt som pajat men jag hade vänt min headers packning fel...... pussstttttt höll på o få hjärtattack.

Så kolla dina headerspackningar.

P.S riktigt fin bil du har.

Sök