3240
Sök

Besiktningsprotokoll

Utan lem
419 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
Tjenare,
Har skaffat mig en ny bil (audi 80 -87).. men fd ägaren hade inga besiktningspapper eller någon serivcebok, jag har beställt de två senaste protokollen via nätet, har dom utskrivna.. men finns det någon möjlighet att få alla besiktningspapper?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 augusti 2012
Ja ring eller maila BP bara...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Utan lem
419 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:

har gjort det men fick bara 4 papper, dom skickade inga fler.. Vet du om carfax är något vettigt?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 augusti 2012
ph3w skrev:
TBOC_Razor skrev:

har gjort det men fick bara 4 papper, dom skickade inga fler.. Vet du om carfax är något vettigt?

Bad du om fler eller du bad bara dom skicka protokoll ??

Kan ju vara att dom skickar dom fyra senaste om man inte ber om fler...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

BASS GLAD
1 381 Inlägg
9 augusti 2012
ph3w skrev:
TBOC_Razor skrev:

ibland finns de inte fler hos bilprovingen ,,,

var lika dant när jag skulle ha på en bil...
fanns bara 5 sissta 
då dom inte hade fler på den bilen ...

men en anna bil fick jag 10 papper på ...
vet ionte varför lol:lollollol

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

Utan lem
419 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
ph3w skrev:
TBOC_Razor skrev:

Bad du om fler eller du bad bara dom skicka protokoll ??

Kan ju vara att dom skickar dom fyra senaste om man inte ber om fler...

Jag bad om alla.. men dom kunde bara skicka 4papper , det sista har jag inte fått eftersom att den va besiktigad på något annat ställe

Utan lem
419 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
birka76 skrev:
ph3w skrev:
TBOC_Razor skrev:

ibland finns de inte fler hos bilprovingen ,,,

var lika dant när jag skulle ha på en bil...
fanns bara 5 sissta 
då dom inte hade fler på den bilen ...

men en anna bil fick jag 10 papper på ...
vet ionte varför lol:lollollol

hahah smile

kan nog ringa imorn igen och se om jag får fler/äldre papper wink

killercow
9 augusti 2012
Vad jag vet så sparas protokollen nu mera i en databas hos sbp. Men förr sparades det bara lokalt på den stationen där bilen bes.

Tror inte att dom begärde in massa gamla protokoll när dom började spara dom centralt och en del av stationerna sparade säkert bara protokoll några år tillbaka i tiden för att spara lagringsutrymme.

Utan lem
419 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
Vad jag vet så sparas protokollen nu mera i en databas hos sbp. Men förr sparades det bara lokalt på den stationen där bilen bes.

Tror inte att dom begärde in massa gamla protokoll när dom började spara dom centralt och en del av stationerna sparade säkert bara protokoll några år tillbaka i tiden för att spara lagringsutrymme.

Jag ringde till bp och dom skickade bara 4papper som jag sa sad
Räcker det inte med dom fyra senaste protokollen?

Det är egenltigen inte de fyra senaste det är 2009 och 2010 + ombesiktningspapprena.. 2011 finns ej eftersom att gamla ägarn besiktigade den någon annanstans..

Det är ganska intressant att veta vad som har gått fel och som har blivit åtgärdat wink

killercow
9 augusti 2012
har du ringt sbp´s kundtjänst eller stationen där du vet den bes?

Utan lem
419 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
killercow skrev:
har du ringt sbp´s kundtjänst eller stationen där du vet den bes?

har ringt sbp, det var där jag fick mina papper, vet dock inte vart besiktigad senast

280 Inlägg
9 augusti 2012
Privatiseringen av Bilprovningen gör det svårare att få tag i senaste protokollet om man inte vet var bilen besiktigades senast. Tog Bilprovningen någon avgift för de protokollen du fick?

Utan lem
419 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
crescentcompact skrev:
Privatiseringen av Bilprovningen gör det svårare att få tag i senaste protokollet om man inte vet var bilen besiktigades senast. Tog Bilprovningen någon avgift för de protokollen du fick?

pappa är bilhandlare så jag ringde som företag.. fick det på fax direkt, ingen avgift..

Sök