Nu vet inte jag hur mycket livserfarenhet du har haft av en 940 som har hackat i styrningen...
Det är rätt vanligt på 740/940 att det hugger i ratten, både jag själv och flera andra har råkat ut för det problemet.
Om man hissar upp bilen i luften och svänger på hjulen med motorn avstängd så kan det felet komma.
På min 940 hände det varje besiktning efter de svängt med hjulen när den var upphissad och även de gånger jag bytt däck eller reparerat något fram vid hjulen.
Ibland har det bara varit nåt litet hack/hugg nångång ibland, men ibland har det knappt gått att köra bilen pga hacken/huggen.
Problemet brukar försvinna om man tar några fulla rattutslag åt vänster o höger...
Så det är det första TS bör prova. Om inte det löser felet så får han göra fler felsökningar..
Är mycket bättre (och billigare) att testa lufta först, än att köpa en ny/beg styrväxel det första man gör, när det kanske inte är nåt fel på den som sitter i bilen!.... Arbetet kostar oxå, om man inte byter själv. Sen är det bra att göra en framvagnsinställning efteråt, så inte däcken sliter snett. Kostar även det pengar, fast mäter man osv så det blir exakt samma mått på "nya" som gamla styrväxeln så funkar det bra ändå.
På TS beskrivning så gissar jag att det finns en luftbubbla i styrväxeln...
Mvh Marcus
JaggaChafen skrev:
Louksor skrev:
Testa att lufta servon.
Den luftar sig själv du..