Neon under bil! Lagligt!

Räcket Älskar att spela högt! :)
19 augusti 2012 · 143 Inlägg

Det var som tusan! smile

Scanna gärna in det så vi får se. big_smile

Nu byggs det i en GMC. =)
Sponsorer: Enviro-Safe AC-kit / USABilforum / Summer On Wheels / BDS Lindesberg / Mamma och Syster.
Seat Leon Sport 20vT "Crystal Death" (2002)
GMC Safari (1997)
AndrAAx
19 augusti 2012 · 742 Inlägg

Ska se om jag hittar igen det på alla bärbara hårddiskar! Det hela handlar om att det INTE lyser fram/bak/sidan utan lyser NER! Finns inga regler om det! Kravet var att dom inte kunde se ljuskällan! Men ska sök efter det, måste redigera lite med, ta bort namnet på killen! smile Han hade LILA neon under bilen iaf!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab
Buick Grand National "Fast And The Furious" (1986)
Joxson Proud 350Z owner!
19 augusti 2012 · 540 Inlägg

AndrAAx

Om du inte orkar redigera så kan du skicka så fixar jag smile
Men tänk på att nån form av domstolsnr eller nått skulle vara trevligt att det finns.
Tänkte nämligen ha en kopia i bilen utifall att polisen klagar, då vore det bra om de inte bara säger att det är fejk. Utan att det går att kolla att det faktiskt har hänt.

AndrAAx
19 augusti 2012 · 742 Inlägg

Ska hitta det först bara! big_smile

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab
Buick Grand National "Fast And The Furious" (1986)
Blangen
28 augusti 2012 · 2 Inlägg

Joxson skrev:

it_mutt skrev:
Trafikförordningen;

76 § Under färd på väg får från ett fordon
1. inte visas annat än vitt eller gult ljus framåt, samt
2. inte visas vitt ljus bakåt annat än vid backning eller vid arbete som kräver vitt ljus.


Att visa innebär -enligt mig- (dvs min tolkning) inte att det har med ljuskällan i sig att göra, utan skenet

Å andra sidan så visar man inte ljus framåt, enbart neråt. Sår inget om ljus nedåt...

precis, det är ju en tolkningsfråga! bara att verka blåögd och köra lite paragrafer om du blir stoppad.
en fördel är ju då att du kan paragraferna, finns nog inte en trafikpolis som kan de där som rinnande vatten..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang