Trevliga bilar! Blev dock avrådd att köpa en av syrrans kille. Enl. han skulle det kosta mååånga tusenlappar, något man som student inte hade råd med.. Lite trist nu om jag märker att det är skitsnack! han snackade om en 20 lappar.
Känn efter i lådan när du ska provköra den, 3'an å 4'an ska glida i utan problem!
Samt så kan du testa att hålla kopplingen nere med bilen igång, växla från ettan till backen. Det ska inte höras skrap.
Kolla rost i skärmkanter,
Under huven, kika hur den ser ut överlag. Ser alla skruvhuvuden fina ut? Vad är bytt? Är det mycket runddraget kan du bara gissa hur södnerskruvad den är..
Kolla även under bilen, ska vara rostfritt, eller iallafall relativt rostfritt beroende på prislappen. Kolla efter "skrap" och ev. rost på avgas och balkar.
EVO'sar körs väl i lag inte särskilt snällt, men att plåga den lite dör den inte av, men om tidigare förare skrapar i bilen MYCKET så kan det vara värt att tänka på, att snubben nog inte är så försiktig av sig.
Kolla all el, ALLT ska funka. Ha med dig en multimeter. Elfel blir det en jävla spaghettisallad av !
Kör med stereon av och sväng lite, knakar det så.. ja.. då är det inte helt bra. Gnisslar det äre inte heller helt bra..
Tänk också på att bilköpet är den billiga delen, nu kommer jag här och är tråkig, jag vet! Men man ska ALLTID vara beredd att ha en reservdelskassa! Mycket slitagedelar som kan gå sönder!
Att döma av annonser på blocket så verkar bussningar gå åt en del på dessa (alla verkar ha trasiga eller dåliga runt 50tkr klassen *asg* )
Hur mycket pengar har du tänkt att lägga på bilen?
Tänk också att försäkringen är ett jäkla svindleri.
Min *host* farsans *host* subaru, privatimport iofs, ville dom på mig ha 37tkr för halvförsäkring per år.. Gissa om det blev farsan som va sugen å köpte bilen istället... *angeleyes*
Relativ skillnad, får betala 5,5tkr (tror det bara blev 5090 i brevet hem) och då får en person under 24 år köra den "då och då", MEN får betala högre i självrisk (tror 5tkr) eller öka premien (till nästan det dubbla..)
271hk på den i pappret! Så tänk på hur sjukt dyrt det kan bli.
Iofs har jag bara haft lappen i knappt ett år.
Och jag säger en sak till i vänskapets namn: Ta det lugnt i början!

Kör hellre slut 1-2 tankar helt själv och lär känna bilen. Jag gjorde samma sak! Ibörjan växlade jag aldrig över 6k rpm efter tips av säljare, eftersom det var så sjukt mycket effekt då.
Men någon ensam kväll fixade allt det där!
Däremot, så kommer du få mängder med personer att peka finger t.ex. Varför vet jag inte, du kan till och med hålla hastigheten. Kanske är i min skithåla bara.
Fast småpojkar som ropar "Cool bil!" eller "snygg bil!" väger upp för det.
Haha sjukt långt inlägg från mig nu...